• Redmilk

gravid och på arbetsintervju

Hej!

Jag är i vecka 13+5! Beräknad 3 maj ungefär!

Jag var igår på arbetsintervju och hoppas få jobbet, vikarie på förskola med möjlighet till heltid. Jag nämnde inte att jag var gravid för vid min förra graviditet så var jag på anställningsintervju(då var jag i vecka 12) och fick jobbet...men jag ville vara ärlig och sa att jag var gravid. DÅ ändrade de sig direkt och beklagade och sa att jag inte fick jobbet.

Så nu valde jag att tiga och ska försöka dölja magen så gott det går. Är redan svullen, ser ut att vara i vecka 16.

Det känns tungt att behöva undanhålla min graviditet men får jag inget arbete nu så är min SGI helt körd och då får jag leva på lägsta föräldrapenningen, vilket vore katastrof.

Usch..när man är gravid vill man kunna njuta av graviditeten, inte gå och oroa sig...

Någon annan i min situation? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden gravid och på arbetsintervju
  • sandraa89

Ja , haha ska bli kul och se :) när har du ul?

• Redmilk
    sandraa89 skrev 2011-11-06 01:36:09 följande:
    Ja , haha ska bli kul och se :) när har du ul?
    5 december!

och du?
  • sandraa89

Haha exakt samma dag :) !!!

• Redmilk
    sandraa89 skrev 2011-11-07 22:01:56 följande:
    Haha exakt samma dag :) !!!
    Vi får uppdatera sen! Ska du kolla kön? Vi funderar...gjorde inte det med första barnet men kanske gör det denna gång!

Förresten, jag började ju tråden med jobbsökande..jag fick jobbet! Känns jätteskönt!
    Ska ha på mig stora tröjor så ingen märker att jag e gravid.....tills det inte längre går att dölja förstås. 
  • sandraa89

Ja jag ska ta reda på könet!! Hehe är för nyfiken! Ja jag ska på arbetsinterljvu på onsdag är nervös och kommer också få gömma magen .. Värst på kvällarna då jag är uppsvullen också . .. Har du mycket mage ?

• Redmilk
    sandraa89 skrev 2011-11-08 18:01:47 följande:
    Ja jag ska ta reda på könet!! Hehe är för nyfiken! Ja jag ska på arbetsinterljvu på onsdag är nervös och kommer också få gömma magen .. Värst på kvällarna då jag är uppsvullen också . .. Har du mycket mage ?
    lycka till på intervjun!!! Håller tummarna!

Ja...jag e nog ganska stor om magen, större än förra graviditeten! Nu ser jag ut som jag gjorde i vecka 18 under min första graviditet. Har gått upp 1,5 kg såg jag nu.... Förra graviditeten gick jag totalt upp 16 kilo Men dagen efter förlossningen hade jag gått ner 9 kilo!!!

Känner du sparkar?

Jag kände idag hur bebisen sparkade rytmiskt, helt otroligt! Så himla roligt! Sen har jag tyvärr fått en massa sammandragningar, fick det i förra graviditeten också och blev sjukskriven pga påverkad livmodertapp...Hoppas dessa sammandragningar bara är tillfälliga! 

• sandraa89

Jag har faktiskt inte känt något än :( känner mig ogravid t.om ! Men har hört att man kallar detta spökveckorna.. Men har hört att andra graviditeten känner man barnet tidigare:) Gud vad mysigt att du redan känt barnet:) intervjun gick bra tyckte jag! Får svar om 1-6 v. :s hoppas inte på 6 v. Längtar tills jag känner bebisen

• Serpentis

Själv gick jag på intervjun och visade vem jag var och var jag stod (i första hand sa jag inget om graviditeten, då jag ville att de skulle lära känna mig i första hand och inte se på mig på ett annat sätt). De blev intresserade och ville att jag skulle börja hos de och gav mig några dagar att fundera över. Så ringde jag efter några dagar, sa att jag är intresserad och vill jobba hos de dok så finns det en liten grej jag måste berätta.. Då sa jag att jag fick veta att jag är gravid och ville vara ärligt om detta då det ändå skulle komma fram till slut. Samt att jag hoppas att detta kommer inte stå i vägen för min plats hos de, då jag verkligen vill ha jobbet. Och jag fick det :) 

Så.. Hur gick det på intervjun för dig??  

• sandraa89

Grattis!!!! Gud vad kul och skönt det måste kännas nu!! Jag var på intervju och tyckte allt gick bra :) men får inte svar förrens 1-6 v :S så hoppas på svar snart har dock inte sagt jag e gravid tänkte göra det när jag visat vad jag går för, att man kan jobba fast man e med barn !!! Men har lite andra jobb på g också så får se hur det blir .. Lyssna på hjärtljud idag det är nog det mest fantastiska jag har varit med om !! Blev så himla glad och bara log hela tiden, spela in det så nu lyssnar jag om o om igen hehe.. Känns mer verkligt nu:) läääängtar tills ul!

Svar på tråden gravid och på arbetsintervju