• Anonym

Vilket TSH värde hade du vid diagnos?

Sjukdomen jag pratar om heter hypotyreos.
    Alla som fått diagnosen:
    Vad var erat TSH värde vid diagnos?

• Svar på tråden Vilket TSH värde hade du vid diagnos?
  • Scream2
    Anonym skrev 2011-11-03 22:53:58 följande:
    Jag har ätit levaxin i flera år utan förbättring. Jag hade TSH 64 vid diagnos. Jag har okej värden nu. Tror jag hade på 0.9 sist. Men har annars legat kring 1.1 osv. Men jag har fått testa att ligga nere på 0.2 och på 1.5 utan förbättring. Jag har inte fått testa LIO eller naturligt levaxin. :(

Hur länge har du vart sjuk, hur länge fick du må bra av lio? Äter du lio fortfarande?

Haft Levaxin i drygt 6 år, Lio i 1½ år. Nya doktorn höjde mitt Levaxin med 50, från 100 till 150 mcg för jag ligger pressat i TSH (0,06) men T4 under referens. Har inte sett nya provsvaren ännu. Han tycker jag kan ta bort Lio...never...idag tar jag 40 mcg. Tog en extra idag på kvällen och tror baske mig jag mådde lite bättre och kände mig aningen piggare....Mao jag har stora doser..
  • Anonym

Glömde tillägga, äter 200/dag. Svårt att få ner under 12:(

• Anonym
    Anonym skrev 2011-11-03 23:19:29 följande:
    Glömde tillägga, äter 200/dag. Svårt att få ner under 12:(
    Får du inte ner ditt TSH under 12? :S:S Då måste du höja.
    Jag äter 250 mg per dag i levaxin.
  • Anonym
    Scream2 skrev 2011-11-03 23:05:52 följande:
    Haft Levaxin i drygt 6 år, Lio i 1½ år. Nya doktorn höjde mitt Levaxin med 50, från 100 till 150 mcg för jag ligger pressat i TSH (0,06) men T4 under referens. Har inte sett nya provsvaren ännu. Han tycker jag kan ta bort Lio...never...idag tar jag 40 mcg. Tog en extra idag på kvällen och tror baske mig jag mådde lite bättre och kände mig aningen piggare....Mao jag har stora doser..
    Har du funderat på NDF eller vad det kallas? Naturligt T4 och Lio ifrån gris. Om ens läkare inte ser förbättring hos patienten inom 12 mån kan han/hon skicka begäran till nån myndighet att man ska få testa det.

Jag vill testa det men får la se om jag får!
  • Gurkburk

Jag hade TSH 4,5 när jag började med levaxin och senast jag kollade var det nere på 1,9. Enligt min läkare ska man ligga på max 2,5 och om man vill bli gravid under 2,0 (gärna något lägre). Äter 50 mg om dagen, men ska kolla värdena igen nästa vecka då jag är gravid och då eventuellt öka på dosen.

• Anonym
    Gurkburk skrev 2011-11-04 12:27:04 följande:
    Jag hade TSH 4,5 när jag började med levaxin och senast jag kollade var det nere på 1,9. Enligt min läkare ska man ligga på max 2,5 och om man vill bli gravid under 2,0 (gärna något lägre). Äter 50 mg om dagen, men ska kolla värdena igen nästa vecka då jag är gravid och då eventuellt öka på dosen.
    Så länge man har symtom på hypo ska man egentligen höja. Funkar inte detta (att man ligger på ett pressat TSH, mycket lågt asså) så ska man bli erbjuden LIO eller naturligt levaxin! Men så perfekt är inte alla vårdcentraler!

Mitt barn tog mycket skada av min grava brist jag hade (då dem inte upptäckte att mina värden spåra ut)
    PLUS att jag fått två missfall och idag kan jag inte få barn. Eller jag kanske kan få, men jag blir inte gravid!
  • Scream2
    Anonym skrev 2011-11-04 12:22:34 följande:
    Har du funderat på NDF eller vad det kallas? Naturligt T4 och Lio ifrån gris. Om ens läkare inte ser förbättring hos patienten inom 12 mån kan han/hon skicka begäran till nån myndighet att man ska få testa det.

Jag vill testa det men får la se om jag får!
    Jodå, men att hitta en läkare som vill ansöka om licens...det du...
  • Anonym
    Scream2 skrev 2011-11-04 19:14:45 följande:
    Jodå, men att hitta en läkare som vill ansöka om licens...det du...
    Ja:( jag är på jakt efter en sådan. Sjukt att dom nekar. finns det några skäl till det??
  • Scream2
    Anonym skrev 2011-11-04 19:38:37 följande:
    Ja:( jag är på jakt efter en sådan. Sjukt att dom nekar. finns det några skäl till det??
    Osäkerhet inom området. Och framförallt att de vill följa de riktlinjer som finns. Naturligt är ju på licens av särskilda skäl (som jag dock inte listat ut...dyrt kanske)
Svar på tråden Vilket TSH värde hade du vid diagnos?