• Merkuríus

Bilder på era Akvarium:)

Provar på och gör en ny tråd med bilder våra Akvarium då inte alla verkar förstå tråden med era tankar eller så är det inte många på familjeliv som har akvariumTungan ute , vore väldigt kul att se hur era akvarium ser ut stora som små.

Just nu håller jag på att starta upp ett 240liters akvarium ska köpa växter idag tänkte jag och sen slänger ja upp lite bilder, men börja ni så ja kan få lite mer ideer på inredning o fiskar allt är välkommetDrömmer  

• Svar på tråden Bilder på era Akvarium:)
  • Den allsmäktige

Kommer en bild lite senare :)

• Merkuríus

Har inte hunnit köpa växter än får ta det i helgen men här är vad ja fått upp hittintills:)
  • Takex
    Merkuríus skrev 2011-11-04 15:40:15 följande:

Har inte hunnit köpa växter än får ta det i helgen men här är vad ja fått upp hittintills:)
    Nej men vänta, har du saltvatten? :O
  • Merkuríus
    Takex skrev 2011-11-05 18:26:45 följande:
    Nej men vänta, har du saltvatten? :O

Haha nopp men ser ut som det va;)
  • wenger

Snyggt måste ta bild på mitt med :). Kör växter, räkor och rasborer nu :)

• Takex
    Merkuríus skrev 2011-11-05 19:44:13 följande:
    Haha nopp men ser ut som det va;)
    Ja det gör ju det, haha, afrikanska ciklider kanske skulle kunna vara något för dig då!
  • Merkuríus

Jag funderade idag på riktigt färgglada guppys jag har en 8månader son och ska få en till i januari/februari och barn tycker om sånt som rör sig mycket, problemet med guppys är bara att dom förökar sig så fort:P

Har köpt lite växter idag och lagt i, ska köpa mer men det var ganska utsålt antar för det e slutet av veckan:P, finns flera zoobutiker här men bara denns som är riktigt fräsh o vill ju bara ha fräsha växterTungan ute    

• Merkuríus
    wenger skrev 2011-11-05 19:53:28 följande:
    Snyggt måste ta bild på mitt med :). Kör växter, räkor och rasborer nu :)

Räkor dom e fett coola, speciellt dom i saltvatten dom e så färgglada kankse inte heter räkor i salt men dom ser ut som knallröda räkor:P
  • Merkuríus
    Takex skrev 2011-11-05 19:54:15 följande:
    Ja det gör ju det, haha, afrikanska ciklider kanske skulle kunna vara något för dig då!

Ciklider e så vackra men så bökiga:P
  • Takex
    Merkuríus skrev 2011-11-05 20:10:33 följande:

Jag funderade idag på riktigt färgglada guppys jag har en 8månader son och ska få en till i januari/februari och barn tycker om sånt som rör sig mycket, problemet med guppys är bara att dom förökar sig så fort:P

Har köpt lite växter idag och lagt i, ska köpa mer men det var ganska utsålt antar för det e slutet av veckan:P, finns flera zoobutiker här men bara denns som är riktigt fräsh o vill ju bara ha fräsha växterTungan ute    

Det blev lite pricken över I:et med det gröna där! Bästa med växter är att dom förökar sig, jag köpte inte så många utan låter dom bara växa och sen när jag trimmar så får jag fler. Det är skitsmidigt.

Guppys är fina men ja, dom är duktiga på att göra bebisar.. Då kan man ju köpa mindre och sen få mer ;D Kardinal tetror kanske kan vara något också om det är så små fiskar du vill ha. Eftersom du har så stort så skulle du kunna ha ett riktigt fint stim av kardinals eller neon tetror. 
Svar på tråden Bilder på era Akvarium:)