Inlägg från: linebajn |Visa alla inlägg
  • linebajn

sömn för en 2 månaders bebis?

hej svejs
     jag undrar lite över hur era 2 månaders bebis sover på nätterna?! går det att få in en rutin när dom är så små?

eftersom jag ger flaskan så undrar jag hur mycket ersättning ni mammor ger era små bebisar på natten?

ska jag testa att ge nappen först och se om hon blir nöjd och somna om?  :) tack för all svar man kan få:)

• Svar på tråden sömn för en 2 månaders bebis?
  • linebajn

sannamack- vi gör precis som ni gör med våran dotter och hon väger nästan lika mkt som eran son:) det jag menar är att jag har aldrig testat att ge napp på natten utan alltid ta mat i första hand men kanske det inte är mat jämt. för ofta så bruka hon lägga sig vid nio och vaknar runt 1 och äter sen vaknar hon igen runt 4-5 men nu har hon vaknat på olika tider i några dagar och då kanske det är nappen i bland som hon behöver för att somna om :) bvc säger ju att man inte ska väcka dom när dom sover utan att det är dom som styr själva om dom vill sova eller inte :)

ja det finns så mkt man undrar över vad som är rätt och fel men man ska nog lyssna på sin indre känsla vad som är bäst för en själv :)

• linebajn

min dotter dricker 120-140ml på dagen det beror på hur mkt hon sover i bland 150ml, sen på natten dricker hon oftast upp 150ml 2ggr per natt.

• linebajn

min dotter är inne på att äta oftare och mindre sen 4dagar sen, innan åt hon va 3 e timme men barn växer och går igenom olika faser så det kanske inte är så ovanligt? hon får semp 1 men hon är väldigt gasig i magen så vi ska testa nan i stället,ha någon något bra tips?

Svar på tråden sömn för en 2 månaders bebis?