• Meja10

sömn för en 2 månaders bebis?

Jag ger också ersättning. Min son äter 4 gånger om dagen med 4 timmars mellanrum och en gång på natten. På dagen väcker jag honom om han inte vaknar av sig självt var 4:e timme. På natten får han vakna själv när han är hungrig. Jag har fått råd om att göra detta och det funkar bra för oss. Jag försöker redan nu få in den rutinen att på dagen äter man och är aktiv och på natten sover man. Om dagen så gör man ju normalt saker, går ut och så. Om jag tar upp min son ur sängen för att gå någonstans så vaknar han, så jag ser ingen skillnad på att ta upp honom för att sen ge honom mat eller att ta upp honom för att gå ut. Han vaknar ca kl. 7 på morgonen, äter ersättning, efter maten leker vi och han är vaken 1 ½ timme åt gången. Det gör vi alltså 4 gånger om dagen. Sista målet blir vid 19 och sen får han sova för natten. På natten vaknar han vid 3. Han får alltid så mycket han vill ha ur flaskan, vilket blir ungefär 200 ml varje dagmåltid och ca 160 ml på natten. Han vaknar bara för mat på natten faktiskt, vilket är väldigt skönt. Och när han väl vaknar så skriker han ordentligt, så det går inte att ta miste på att han är hungrig.  På dagen vaknar han lättare, så om han vaknar efter en halvtimme vet jag att han precis har fått mat så ger jag honom nappen eller vaggar lite tills han somnar om.

Svar på tråden sömn för en 2 månaders bebis?