• Micalela

Hur mår ni som är runt vecka 29?

Hej hörrni! Hur mår ni som är runt vecka 29? Jobbar ni heltid, eller är det några som gått ner i tid?
    Hur är det med foglossning, illamående, allmänna krämpor eller bara dans på rosor??

micalela.blogg.se

• Svar på tråden Hur mår ni som är runt vecka 29?
  • Malin921
    Jag är i vecka 26 och är sjukskriven på heltid sedan två veckor tillbaka, pga riktigt besvärliga foglossningar. Har varit hos sjukgymnast och fått köpa bälte. Hon sa även att jag kan få kryckor om jag känner att jag behöver det. I övrigt mår jag faktiskt riktigt bra.
  • fluu

Jag är i v.28+0 och måt inte nåt vidare bra. Har ont överallt pga foglossning. Och så mår jag ganska dåligt med,men det beror på att min sköldkörtel gått och pajat.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Micalela
    Malin921 skrev 2011-11-05 18:08:03 följande:
    Jag är i vecka 26 och är sjukskriven på heltid sedan två veckor tillbaka, pga riktigt besvärliga foglossningar. Har varit hos sjukgymnast och fått köpa bälte. Hon sa även att jag kan få kryckor om jag känner att jag behöver det. I övrigt mår jag faktiskt riktigt bra.
    Tycker du bälte hjälper något? Jag hade det i början men kände knappt någon skillnad. Jag är sjukskriven 50% sen två veckor - jobbar på förskola, men funderar på när jag ska gå "på riktigt". Min läkare ville sjukskriva mig på heltid redan nu, men vill helt jobba klart terminen ut! Hur har det funkat med försäkringskassan för din del?
  • Malin921
    Micalela skrev 2011-11-05 18:54:00 följande:
    Tycker du bälte hjälper något? Jag hade det i början men kände knappt någon skillnad. Jag är sjukskriven 50% sen två veckor - jobbar på förskola, men funderar på när jag ska gå "på riktigt". Min läkare ville sjukskriva mig på heltid redan nu, men vill helt jobba klart terminen ut! Hur har det funkat med försäkringskassan för din del?
    Jag tycker att det hjälper när jag ska gå och stå. Men när jag sitter ner skär det bara in, antingen i magen eller på benen. Så jag använder det bara om jag ska ut och gå eller om jag vet att jag ska stå mycket. Jag jobbar som pizzabud vilket innebär spring i trappor och mycket stress. 
    Jag har inte fått något beslut från FK än tyvärr. Men jag har svårt att tänka mig att dom skulle neka mig sjukpenning i detta läget (peppar, peppar ta i trä). Har du hinnit få något beslut?
    Hur länge har du haft foglossningar? Det är ju ett tag kvar på terminen. När har du BF?  
  • Silee

Jag är i vecka 28, och mår ganska så bra!
    Jag har ännu inte haft problem med foglossning eller sammandragningar, dock lite ryggvärk som kommer smygandes ibland och en konstig mensvärk som började för två dagar sen.
    Jag har också börjat känna ett tryck nedåt och tror att det är bebisen som har vänt sig Skrattande

Jobbar ingenting förövrigt.

I väntan på mini BF 1 feb 2012 Silee.blogg.se
  • Micalela

Nej jag har inet fått något beslut än, fick hem papper som jag ska fylla i nästa vecka...Kan tänka mig att det är extremt stressigt och tungt för kroppen att jobba som pizzabud! Min foglossning började runt vecka 16-17, men sen blev det bättre ett tag för att sen komma tillbaka runt vecka 21-22. Jag har mest ont i skinkorna och in i själva "apparaten".
    BF 30 januari!

• Malin921
    Micalela skrev 2011-11-05 22:00:08 följande:
    Nej jag har inet fått något beslut än, fick hem papper som jag ska fylla i nästa vecka...Kan tänka mig att det är extremt stressigt och tungt för kroppen att jobba som pizzabud! Min foglossning började runt vecka 16-17, men sen blev det bättre ett tag för att sen komma tillbaka runt vecka 21-22. Jag har mest ont i skinkorna och in i själva "apparaten".
    BF 30 januari!
    Med "apparaten" antar jag att du menar blygdbenet? 
    Jag har mest ont i blygdbenet när jag reser mig upp, men även i fogarna i ryggen. Jag hade inte en tanke på att det kunde bli såhär jobbigt. Är det din första graviditet?  
  • Malin921
    Silee skrev 2011-11-05 21:59:13 följande:
    Jag är i vecka 28, och mår ganska så bra!
    Jag har ännu inte haft problem med foglossning eller sammandragningar, dock lite ryggvärk som kommer smygandes ibland och en konstig mensvärk som började för två dagar sen.
    Jag har också börjat känna ett tryck nedåt och tror att det är bebisen som har vänt sig Skrattande

Jobbar ingenting förövrigt.
    Vad skönt! Hoppas att du slipper. 
    Hur kommer det sig att du inte jobbar? 
  • Silee
    Malin921 skrev 2011-11-05 22:08:37 följande:
    Vad skönt! Hoppas att du slipper. 
    Hur kommer det sig att du inte jobbar? 
    Jag studerar egentligen på heltid, men valde att ta en paus och inte betala hela årsavgiften (bor i england) det här håret då jag har bf 1 feburari och inte kommer kunna fortsätta studera året ut.. Känns lite onödigt att slänga mycket pengar när jag i alla fall inte kommer kunna gå klart.

så jag ligger mest hemma och inte gör någonting , inte undra på att jag mår så braTungan ute
    I väntan på mini BF 1 feb 2012 Silee.blogg.se
  • Malin921
    Silee skrev 2011-11-05 22:29:09 följande:
    Jag studerar egentligen på heltid, men valde att ta en paus och inte betala hela årsavgiften (bor i england) det här håret då jag har bf 1 feburari och inte kommer kunna fortsätta studera året ut.. Känns lite onödigt att slänga mycket pengar när jag i alla fall inte kommer kunna gå klart.

så jag ligger mest hemma och inte gör någonting , inte undra på att jag mår så braTungan ute
    Haha, de lät inte alls fel. Men hur har du det ekonomiskt då? Vad är det du studerat?
Svar på tråden Hur mår ni som är runt vecka 29?