• Man28

Dålig på att ta initiativ

Jag känner igen ert problem så in i he**e*t*! Det var verkligen huvudet på spiken. JAg blev nästan "glad" av att läsa och känna igen mig i din berättelse. Dock är det jag som har din killes problem och min sambo som har ditt bekymmer. Vi pratar om det här ibland när jag tycker det har gått alldeles för lång tid mellan gångerna (ca 2-3 veckor). För mig är problemet att hon aldrig tar initiativ vilket gör att jag känner mig väldigt dålig och får väldigt dåligt självförtroende. Jag har och har alltid haft väldigt stark sexlust och önskar inget hellre än att hon ska ta initiativ en ända gång. När vi precis hade träffats hade vi helt underbart sex i cirka ett års tid där även hon tog initiativ. Tyvärr tog det slut successivt och nu har vi endast sex var 15:e gång jag tar initiativet vilket jag börjar tröttna rejält på. Detta tar väldigt hårt på mitt sett att se på vår relation eftersom jag då tror att hon inte tycker om mig lika mycket längre eller att hon inte tänder på mig längre, kanske till och med vill ha sex med andra män? 

Eftersom jag inte har någon insikt i ert liv så är det svårt för mig att ge tips men jag vill ändå försöka.
    Jag tycker att du oavsett lust ska ta initiativ var 3:e gång så att din kille inte blir som jag. Det är egentligen bara en bekräftelse jag söker och hade egentligen varit nöjd med var 5:e gång i vårt fall. Jag pratar inte ens om det längre förutom att jag pikar lite då och då men max en gång i veckan. Det ända jag får till "svar" är typ -Jaha!?

För mig är detta i vilket fall som helst VÄLDIGT jobbigt. Jag vill inte heller utsätta henne för någon press. Jag hoppas att du ska kunna ge mig inblick ur hennes synvinkel hur du ser det på att vara den som inte tar initiativ. 

• Man28
    Så jag tar oftast inte inititiativ, för det knäcker mig för mycket att bli dissad.
    Han klagar på att jag sällan tar inititiativ. 
    Men är det inte bättre att han gör det då han vill ligga, med tanke på att jag vill jämt och aldrig har sagt nej under hela vårt förhållande?  
    Det känns som att det bara är något han säger för att "låta kåt". Och för att skydda sig själv lägger han över sitt problem på dig. 
    Känner verkligen igen de här ursäkterna och löftena om sex nästa kväll istället som aldrig blir av eftersom min sambo somnar. Men VARFÖR har hon ingen lust? Jag kan tillägga att jag enligt min sambo och andra ser bra ut och är är väldigt attraktiv. Jag blir ofta raggad och flörtad med på jobbet, krogen m.m. Kan det vara att hon söker spänning? Eftersom hon i början var helt galen i mig och när vi hade sex.

Svar på tråden Dålig på att ta initiativ