Man28 skrev 2011-11-06 12:30:12 följande:
Det känns som att det bara är något han säger för att "låta kåt". Och för att skydda sig själv lägger han över sitt problem på dig.
Känner verkligen igen de här ursäkterna och löftena om sex nästa kväll istället som aldrig blir av eftersom min sambo somnar. Men VARFÖR har hon ingen lust? Jag kan tillägga att jag enligt min sambo och andra ser bra ut och är är väldigt attraktiv. Jag blir ofta raggad och flörtad med på jobbet, krogen m.m. Kan det vara att hon söker spänning? Eftersom hon i början var helt galen i mig och när vi hade sex.
Ja det är möjligt. Varför vill han att jag ska ta inititativ när han bara nekar mig av olika anledningar?
Jag anses också se bra ut, även om jag gått upp en del i vikt sen jag träffade min sambo. Blir fortfarande raggad på osv och han säger att jag fortfarande ser bra ut så det är inte därför...
Jag har frågat honom varför han vill så sällan när han i början ville varannan dag, men han säger bara att det "är normalt att sexet avtar med åren när man varit ihop så länge". Vadå normalt? Jag känner mig nästan lurad, jag sa från början att jag har hög sexlust och han sa att han också hade det, han sa inte att den kommer försvinna med tiden. Vi började vårt förhållande som ett kk förhållande då ingen av oss ville ha en relation, men sen utvecklades det ändå... Vi båda har varit players och haft X antal sex partners. Å andra sidan borde jag anat nåt när han sa att han varit sexlös i ca ett år... det skulle jag aldrig klara.
Spänning kan vara en sak ja... Men hur ska man ha kvar den för alltid?
Kanske är det för att man är för lätt tillgänglig? Har ju som sagt aldrig tackat nej och han vet att han får ligga när han vill...