Dålig på att ta initiativ
Personligen har jag lättare att känna mig sugen, sexig och ta initiativ när "allt annat" är avklara och gjort.
"Allt annat" för mig är disk, sopor, tvätt, mat som ska köpas och lagas, städning så hemmet inte ser ut som en soptipp. Katterna ska ha mat och kel...
Då jag gör det mesta (allt) i hemmet plus jobbar heltid så känns det som att jag aldrig har tid att slappna av och stressa ner.
Känner att jag borde kunna släppa det och bara slappna av, men detta "borde" gör ofta att det låser sig ännu mer och jag blir på dåligt humör.
De gånger sambon slipper ta initiativ är då han gjort något hemma, har han tex dammsugit är lyckan gjord för oss båda den kvällen :)
Fungerar extra bra om jag meddelar att jag vill ha en date med honom - jag kan gå omkring och försöka ha extra sexiga tankar under dagen, han kan städa undan och fixa med mat... :)
Förutom detta att jag har svårt med initiativet så anser jag att vi har ett bra sexliv - Tar han initiativ så är jag inte så svår att få igång. Men kan ju förstå att man tröttnar på det i längden.
Det jag egentligen vill säga är att i vårt fall så vet jag vad som fungerar för mig och vad som gör att jag själv blir på humör och lite extra kelen - och det har ju egentligen inte alls med sex och närheten att göra.
Det behöver ju inte vara så för alla, men i många fall så kan det nog vara något annat i livet som tar energi eller som inte är som det ska och då kan det vara svårt med just sexet.
Tror att det kan vara värt att ta en titt utanför sängkammaren i sökandet efter en lösning