• Äldre 6 Nov 19:49
    4437 visningar
    45 svar
    45
    4437

    Drammen/Kongsberg

    Hej
    Finns det några trevliga föräldrar i området? Nationalitet spelar ingen roll. 
    Skriv gärna. 
  • Svar på tråden Drammen/Kongsberg
  • Äldre 10 Nov 00:10
    #1

    jag bor i kongsberg :)

  • Äldre 10 Nov 13:21
    #2

    Aha, så du bor kvar. Det lät som du hade bott här. :) så trevligt. Jag var på åpen barnehage i kgb i tisdags. Har du varit där?

  • Äldre 10 Nov 17:11
    #3

    nej.. jag har aldrig varit där :) väntar mitt första barn så det har inte varit dags för det än.
    Jag har bott här i några år, nart 7 tror jag. Bor du utanför kongsberg?

  • Äldre 11 Nov 11:40
    #4

    Nä det är klart, man skall väl helst ha ett barn att ha med dit. :)
    Vi bor just nu i Mjøndalen. Det är ju närmare Drammen men vi siktar på att hamna i Kongsberg då det är där min man i huvudsak jobbar.
    Jobbar du eller studerar kanske? 

  • Äldre 11 Nov 14:35
    #5

    inget av de...  min man jobbar i Kongsberg, och vi får vårt førsta barn om ca 3 månader, förr bodde vi lite i utkanten av stan men vi flyttade för ett par år sen, så nu bor vi i stan.
    Jobbar både du och din man i Mjøndal?

  • Äldre 13 Nov 18:06
    #6

    Min man jobbar i Kongsberg och jag är hemma med vår 14-månaders. Jag pluggar så jag kommer återuppta det efter jag varit hemma med nästa barn som väntas i mars. Ni väntar i februari då ca?

  • Äldre 14 Nov 12:49
    #7

    Den 8de februari.. men vi får se :)
    Ska du ha bebin i Drammen?

  • Äldre 14 Nov 14:43
    #8

    Ja vi har fått plats i Drammen. Det är ju närmast där vi bor nu.
    Vi har varit sjuka i helgen och ska åka hem till Sverige på fredag så jag tänker nog hålla mig hemma under veckan så vi håller oss friska och inte drar på oss ngt mer. Nästa vecka kommer jag säkerligen att åka in till Kongsberg någon dag. Skulle du ha lust att ses?

  • Äldre 14 Nov 20:22
    #9

    vad synd! gärna för min del men vi åker tili Italien på fredag och kommer hem den 28de... och ett par veckor senare ska jag till Sverige... jag stannar säkert där i ett par veckor. Sen är det bara att hålla sig hemma i kongsberg ifall bebisen skulle få för sig att komma tidigare :)

  • Miracl­e85
    Äldre 14 Nov 21:58
    #10

    Hej!

    Här har ni en till, jag bor på lierstranda som tillhör Lier. men tar ca 10 min med buss in till Drammen.

    Jag har en son som heter Lucas som fyller 2 år nu i Mars =)

Svar på tråden Drammen/Kongsberg