• Ripichip

Drammen/Kongsberg

Hej
    Finns det några trevliga föräldrar i området? Nationalitet spelar ingen roll. 
    Skriv gärna. 
  • Svar på tråden Drammen/Kongsberg
  • Ripichip

Hej Miracle. Kul att du skrev. Vi bor då på andra sidan Drammen. Tror det tar 15 min in till Drammen. Är ni ofta i Drammen? jag har varit på åpen barnehage i Drammen. Ni kanske vill hänga med nästa vecka? På onsdag tror jag vi tänkt gå.

• Miracle85

Hej igen!!

Vi är inte ofta drammen vi har inte bott här ute så länge, flytta hit mitten av september för att få bo lite större, förr bodde vi i rykkinn som tillhör bärum. Jag hade gärna följt med, men jag kan tyvärr inte, jag jobbar heltid på vardagar och Lucas är i barnehagen. Men om du vill ses nån helg så kommer vi gärna =)

• Ripichip

Miracle: En helg funkar absolut. Dock får vi besök hela denna helg så det är i så fall nästkommande helg. (3-4 dec) Har ni annat planerat då?

• Miracle85

Hej!!

Vi har inget för oss den helgen vad jag vet :) så det blir bra! =) men vad vill ni göra och vart ska vi ses?

• Ripichip

Miracle: Sorry att jag har dröjt med att svara. Jag har fortfarande inget särskilt inplanerat i helgen och skulle gärna träffas. Lättast är väl att ses antingen i stan eller på något köpcenter och ta en fika eller så. Jag har aldrig varit på Liertoppen och skulle kunna tänka mig att åka dit. (du bor väl på den sidan om stan) Finns det något kul där för barn. B är fortfarande så liten att hon tycker att det är kul bara att åka runt i vagnen och kolla på folk eller sitta på ett fika och charma de andra gästerna så för vår del behövs inget extra barnaktivitet men jag anar att Lucas kanske är lite mer rastlös. Men så kanske det inte alls är. :) 

Flowergirl: Hur står det till? Börjar det bli tungt eller är du fortfarande i fin form? :) Jag har nog tänkt ta mig till Kongsberg någon dag nästa vecka. Skulle du ha lust att ta en fika? 

• Miracle85

Hej igen!

Fika låter kanon! Men såg det lite försent märker jag :/  men kan du nästa helg?

Jag bor närmare Drammen än Liertoppen så jag vet inte om dom har något för barn där varken i drammen eller liertoppen. har bott i bärum den största tiden och vet att det finns inne på Sandvika storsenter iaf.

angående Lucas har du rätt han är väldigt aktiv och gillar att röra på sig :)

• Ripichip

Hej. Ja det blev lite sent. :) Men vi siktar på nästa helg istället. Jag åker till Sverige på söndag om en vecka så lördag blir bra. Allt är ju ändå stängt i Norge på söndagar så.
    I lördags var vi ute och letade efter extrabil och passade på att kolla in Liertoppen och hujedamig vilket hemskt ställe. Där sätter jag aldrig min fot igen. Jag föreslår att vi ses inne i stan. :) Eller Sandvika. Där är det trevligt i alla fall. Man skulle kunna passa på att handla lite julklappar där också kanske.

• FlowerGirl

jag har också varit upptagen :) Det är en del att göra nu innan jul! Barnrummet ska fixas helst innan jag åker till Sverige och jag har en del kvar att göra... undrar om jag kommer att hinna.. sen ska man köpa julklappar också..

• Miracle85

hej!
    ledsen för att jag varit så seg men min son har lunginflammation med väldigt hög feber.
    Så jag undrar om vi kan ses en annan dag?
    Jag föredrar sandvika storsenter om der är ok med dig? Gillar varken Drammen eller Liertoppen.
    Fika låter kanon!  När kommer du hem från Sverige?

• Ripichip

Ingen fara. Vi har också varit sjuka i veckan. Dock bara snoriga. Vi åker till Sverige i morgon och kommer tillbaka nästa söndag. Så enda möjligheten att ses på denna sida av nyår är om du är ledig och har tid att ses i veckan innan jul. Vi åker till Skåne för julfirande den 23:e.
    Åker gärna till Sandvika. Ha det fint!

Svar på tråden Drammen/Kongsberg