• Fridaa87

Torr hy och smink, tips tack!

Har otroligt torr hy, använder foundation i form av creme och blir alldeles fnasir och "smulig" i ansiktet.... min fråga är vad som är bäst att använda av creme-baserad eller puderbaserad foundation om man är jättetorr i ansiktet?

• Svar på tråden Torr hy och smink, tips tack!
  • mliten
    Marsflickan80 skrev 2011-11-06 21:27:25 följande:
    har du testat i.d. bare minerals/ i.d. bare escentuals? Mycket bra smink, något dyr men väldigt dryg. Jag som har känslig hy som knappt tål något har använt deras produkter med stor framgång. Obs! viktigt att du har bra ansiktsvård under också. Kan rekommendera Dermanord/Maria Åkersberg
    Precis vad jag skulle skriva men nu behöver jag ju inte
    Har haft problem med torr hy hur länge som helst plus atopiskt eksem.Så jag är superkänslig verkligen.
    Inget med en massa konstlat skit i har hjälpt-tvärtom.
    Maria Åkerberg(fd Dermanord) är helt växtbaserat och svenskt och är gudasända produkter för mig.
    Är aldrig torr längre.
  • Fridaa87
    Bubba80 skrev 2011-11-07 10:29:44 följande:
    Ja du...? bra fråga Obestämd apotek som apotek trodde jag då Men det finns ju så många? Detta är nog ett vanligt apotek som fanns innan det privatiserades...
    Jag kollade idag, dom hade inte just den men en del av den nya serien eucerin men kostade svin mycket... ca 200spänn :S
    Köpte den lilla burken med rött lock och vit underdel istället... känns riktigt skön i ansiktet och är redan minsre torr :P köpte ny foundation också, max factor 2 in 1 + serum... färg light ivory
  • Fridaa87
    cloudberry79 skrev 2011-11-07 10:50:00 följande:
    Om du är torr ska du inte använda matt foundation eller ansiktscremer som mattar ner huden (inte heller anti-age, de stramar åt och torkar ut), eftersom det blir extra fnasigt då! Jag har väldigt mycket eksem i hårfästet, i näsvingarna och vid öronen. Även på och mellan ögonbrynen.

Den bästa foundation jag provat hittills är Lancomes photogenic lumessence, som både ger fin täckning och dessutom är delvis återfuktande. Som ansiktscreme använder jag Cliniderm active protection för torr hy på dagen, optimal strength på natten. Nu ska jag prova tikeis mineralfoundation och hoppas den är lika bra (lancomes är ganska dyr, även om den är dryg och räcker hyfsat länge)

Make up store har en utmärkt concealer (deras trioconcealer) om man har många färgskiftningar, prova den!
    Exakt där är jag också torr :O och kläckvis på kinderna närmast näsan..

Ja den är ju svindyr :S

Har en trio concealer men köpte en budgetvariant från "viva la diva"och den torkar ut totalt... ser ut som degsmulor
  • Bubba80

Frida: kul att du hittade nåt iaf:) kan däremot inte minnas att jag betalat så mycket för min kräm? Kanske det var nåt erbjudande då jag köpte, det brukar ju vara det titt som tätt:) den med rött lock är ju också riktigt bra:)

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma till världens finaste Filip & Emil ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Fridaa87
    Bubba80 skrev 2011-11-08 08:15:29 följande:
    Frida: kul att du hittade nåt iaf:) kan däremot inte minnas att jag betalat så mycket för min kräm? Kanske det var nåt erbjudande då jag köpte, det brukar ju vara det titt som tätt:) den med rött lock är ju också riktigt bra:)
    Ja den känns fortfarande riktigt skön.. annars brukar jag vara torr direkt igen ca 1 timme efter jag smörjt in mig.. denna varar betydligt länge, alldeles len :P hoppas det resultatet varar efter jag applicerat foundation också :) vad ska man egentligen ha för concealer under ögonen för att täcka mörka ringar? Jag har en trio concealer från viva la diva som jag blir super duper torr av... ser ut som smulad smetig deg under ogonen :S
  • Fridaa87
    cloudberry79 skrev 2011-11-07 10:50:00 följande:
    Om du är torr ska du inte använda matt foundation eller ansiktscremer som mattar ner huden (inte heller anti-age, de stramar åt och torkar ut), eftersom det blir extra fnasigt då! Jag har väldigt mycket eksem i hårfästet, i näsvingarna och vid öronen. Även på och mellan ögonbrynen.

Den bästa foundation jag provat hittills är Lancomes photogenic lumessence, som både ger fin täckning och dessutom är delvis återfuktande. Som ansiktscreme använder jag Cliniderm active protection för torr hy på dagen, optimal strength på natten. Nu ska jag prova tikeis mineralfoundation och hoppas den är lika bra (lancomes är ganska dyr, även om den är dryg och räcker hyfsat länge)

Make up store har en utmärkt concealer (deras trioconcealer) om man har många färgskiftningar, prova den!
    Det är så konstigt, när jag rådfrågar personal när jag köper smink så säger jag alltid att jag har atopiskt eksem och ahr torr hy.. dom rekommenderar aldrig liquid eller glansig :S hmm...
  • Fridaa87

Ville bara uppdatera lite, köpte ju eucerin ansiktscreme igår och en foundation max factor 2in1 + serum och ahr idag provat det.. FUNKAR! är inte ett dugg torr! :)
    Täckte skitbra i ansiktet och inga röda fläckar elelr torra fläckar har trädit fram under hela dagen och den har varit täckande hela dagen också. Annars brukar det liksom "lossna" efter ett par timmar och jag brukar vara torr i ansiktet efter sminkning redan när jag går ut från toa när jag precis sminkat mig... men detta va en succe, inte torr ännu heller och sminket sitter än :P

• Bubba80
    Fridaa87 skrev 2011-11-08 20:08:00 följande:
    Ville bara uppdatera lite, köpte ju eucerin ansiktscreme igår och en foundation max factor 2in1 + serum och ahr idag provat det.. FUNKAR! är inte ett dugg torr! :)
    Täckte skitbra i ansiktet och inga röda fläckar elelr torra fläckar har trädit fram under hela dagen och den har varit täckande hela dagen också. Annars brukar det liksom "lossna" efter ett par timmar och jag brukar vara torr i ansiktet efter sminkning redan när jag går ut från toa när jag precis sminkat mig... men detta va en succe, inte torr ännu heller och sminket sitter än :P
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Mamma till världens finaste Filip & Emil ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • 071001

Cloudberry79, jag upplever dessvärre att Tikei inte passar mig så bra som har torr hy. Hoppas att det funkar bättre för dig.

• Marsflickan80
    mliten skrev 2011-11-07 15:15:09 följande:
    Precis vad jag skulle skriva men nu behöver jag ju inte
    Har haft problem med torr hy hur länge som helst plus atopiskt eksem.Så jag är superkänslig verkligen.
    Inget med en massa konstlat skit i har hjälpt-tvärtom.
    Maria Åkerberg(fd Dermanord) är helt växtbaserat och svenskt och är gudasända produkter för mig.
    Är aldrig torr längre.
  • sara8803
    billigt smink på nätet
    Häromdagen hittade jag en hemsida med jätte billigt smink. men jag är definitivt tveksam att beställa smink därifrån för att jag litar inte på sånt .Nån som har beställt nåt därifrån .tror ni att dem är pålitliga?
    www.outlet-mac-cosmetics.com/
Svar på tråden Torr hy och smink, tips tack!