Ö&B och Rusta, handlar du där?
Händer att jag åker till dessa butiker. Men de känns inte fräscha. En del konstiga märken och sen tycker jag inte de är så billiga heller.
Händer att jag åker till dessa butiker. Men de känns inte fräscha. En del konstiga märken och sen tycker jag inte de är så billiga heller.
Ja ÖoB har jag gångavstånd till och där handlar jag schampo,duschcreme,tvättmedel och rengöringsprodukter. Betydligt billigare här än på ICA t.ex Kan skilja rätt mycket på t.ex rengöringsmedel, precis samma märke.
Handlar på ÖB . rengöringsmedel, tvättmedel. ( vanish bla )
Vissa konserver av bra märken. ( vita bönor bla )
Tycker dom är helt okej och man hittar det man vill ha sedan kan man ju bli överaskad hur mycket bra saker dom har.
Ö&B åker jag någon gång till,inte ofta. Roligt att kika runt på grejer, sist jag var där ung för 3mån så köpte jag skolmaterial, handtvål, fönsterputs, deodoranter, plåster,duschkräm o schampo.
dusckrämerna,schampoo,handtvål och deo tycker jag är bra att handla där, mkt billigare än ex.ica. fönsterputsen var jättebra och kostade bara 15kronor! tycker att det kan vara roligt någon gång att åka dit, skaffar man sig stor familj och flyttar till hus kommer jag nog vara där mer. Tvätt och sköljmedel är superbilligt på Ö&B.
Ja ofta.
Senast i går.
Älskar såna där lågprisbutiker.
Finns en här i jämtland (o på några andra platser i Sverige) som heter Dollarstore, den tokälskar jag oxå! ![]()
Ja. Köper tvättmedel och annat rengöringsmedel där. De har även bra priser på annat som jag köper ibland.
Varför inte? Kan nog bli en del prylar och mat därifrån.
Fiskars prylar på ÖB och en del noname från rusta.
Man får handla med ursskiljning. Underliga märken kan vara prisvärda eller skit så lite sunt förnuft eller chansning kan det bli - men det avskräcker inte (inga snobbfasioner här)
Ö&B har en hel del kända märken på hygien och städsidan som är mycket billigare än i vanliga matvaruaffären.
Brukar passa på när de har extrapris så det blir extra förmånligt.
Allt är dock inte billigare när det gäller det övriga sortimentet så det gäller att vara prismedveten för att ha koll.
Rusta har jag hittills upplevt som lite dyrare än Ö&B på samma märken, men Rusta är dock billigare än mataffären/stormarknaderna på shampo m.m.
Nu till jul brukar båda dessa vara mycket billigare på julpynt och julpapper än ex Maxi och Coop.
Vaxduk/textilvaxduk brukar jag köpa på sommaren och ha i uterummet/trädgårdsmöbler och passar på när det är bra pris på Ö&B.
Gillar dom affärerna men är sällan dit av någon anledning.
Denna veckan t.ex har de ju billigt pris på finish diskmaskintabletter för 25:-. på Ica kostar samma drygt 50-60:-
DET är skillnad.