• GrabbarnaOchJag

Mammaledig i Gävle??

Är ganska så nyinflyttad med mina två pojkar (6 månader och snart 2 år) Vore kul att lära känna andra som också är mammalediga nu. :) 

• Svar på tråden Mammaledig i Gävle??
  • Pilkingtonforpresident

Hej! Vi har en grupp på FB lite mammor i Gävle som ses och fikar etc om du vill joina :) Måste dock lägga till dig som vän först för att bjuda in så skicka gärna ditt namn i ett meddelande här så lägger jag till:)

• Elsa81

Hrm....okej??

Annars har vi väldigt trevligt när vi träffas och fikar och har alltid plats för fler!

• Pilkingtonforpresident
    GrabbarnaOchJag skrev 2011-11-14 20:29:02 följande:
    tror jag var med i den gruppen men gick ur.. var inte så lätt att få en syl i vädret där :)
    Ah OK, tråkigt att du kände så :( Min egna upplevelse (själv nyinflyttad) är att det är en väldigt stöttande och trevlig grupp där alla får ta plats :)
  • GrabbarnaOchJag

Är väl mest att "ni" verkar träffas i större grupper, blir så bökigt för mig med två knoddar.. den ena ska sitta på armen och den andra ska springa runt. :) Blir mycket att hålla reda på :) 

• shortredwire

Synd att du tycker så för du missar en bra chans att lära känna ett trevligt och öppet gäng av andra som är mammalediga!

• Muppy

hej!

jag är mammaledig i Gävle.. Har en tjej på 8 månader nu. Själv börjar jag blir less på att vara hemma. Känner ett antal andra mammalediga men har ingen grupp som jag brukar träffas e.d. Mer att jag träffas några 1 och 1, typ. var bor du någonstans? jag bor i Bomhus.   

• Muppy

hej! Jag flyttade till Bomhus för något år sedan. Bodde I Andersberg innan dess, under ungefär 1,5 år. Jag är inte precis ifrån Gävle, är från Holland :) men flyttade till Sverige för drygt 2,5 år sedan. Varifrån kommer du? har du fullt upp med dina pojkar hemma? eller gör du något annat under tiden också? jag försöker läsa på distans också. har hittills gått ganska bra.

• GrabbarnaOchJag
    Muppy skrev 2011-11-23 09:33:40 följande:
    hej! Jag flyttade till Bomhus för något år sedan. Bodde I Andersberg innan dess, under ungefär 1,5 år. Jag är inte precis ifrån Gävle, är från Holland :) men flyttade till Sverige för drygt 2,5 år sedan. Varifrån kommer du? har du fullt upp med dina pojkar hemma? eller gör du något annat under tiden också? jag försöker läsa på distans också. har hittills gått ganska bra.
    Heej :) 
    Jag har flyttat runt en del.. Har bott i Borlänge och Enköping innan.. Det är ju en del att göra, men jag tycker ändå man hinner med en del, killarna hänger ju med i min vardag också. :) Funderar på att läsa matte på distans nu i vår, på komvux. Får se hur det kommer att gå. :) Annars så hade jag tänkt börja med träning igen snart. Sen så är jag ju hundägare också. :)

Har du barn också eller? Trivs du bra i Gävle?  
  • Muppy
    GrabbarnaOchJag skrev 2011-11-25 23:25:43 följande:
    Heej :) 
    Jag har flyttat runt en del.. Har bott i Borlänge och Enköping innan.. Det är ju en del att göra, men jag tycker ändå man hinner med en del, killarna hänger ju med i min vardag också. :) Funderar på att läsa matte på distans nu i vår, på komvux. Får se hur det kommer att gå. :) Annars så hade jag tänkt börja med träning igen snart. Sen så är jag ju hundägare också. :)

Har du barn också eller? Trivs du bra i Gävle?  

hejhej!
    va roligt att läsa det du skriver. spännande att börja läsa igen! jag började läsa nu i höst och tycker det är rätt kul, fast också jobbigt när man har ett krypande barn :). Min tjej är 8 månader och det är full fart. hon kryper, drar sig upp mot möblerna, babblar på hela dagen osv osv :) mycket roligt! det händer så mycket kring den här åldern. Gör du någon aktivitet med killarna? går du på babysim/barnrytmik eller så? jag gör både och just nu. barnrytmik på torsdagförmiddagar i Betlehemskyrkan och babysim i träningsbadet på sjukhuset. mycket roligt, både för barnen och mammorna :)
    för övrigt trivs jag mycket bra i Gävle. men har inte bott i någon annan stad i Sverige så på det sättet är det svårt att jämföra, men det är bättre att bo här än i Holland iaf :)
    det enda tråkiga är att jag inte lyckas hitta något jobb, men det är ju därför jag börjat plugga igen. så hoppas det ordnar sig så småningom. men du då, trivs du i Gävle?
  • GrabbarnaOchJag

Ja det blir nog intressant att sätta sig i skolbänken igen.. hehe. 

Jag gör ingenting nu tyvärr.. hade gärna gått på typ babyrytmik! :) Men har ingen direkt koll på vad som händer i krokarna! För vilken ålder är de??

Min 7 månaders är i startgroparna för att börja bli mer rörlig och så.. :) KUL!!

Jo jag trivs jätte bra här.. :) Hade inte tänkt bli gävlebo från början, men maken fick jobb här så vi flyttade hit och det blev jättebra =)

jobb är inte det lättaste att få nu verkar det som.. min man har nyligen blivit arbetslös och det är bara att söka och söka...  

• Muppy

det är jätteroligt med barnrytmik. det är på torsdagar på fm i Betlehemskyrkan (Waldenströmplan). höstterminen är nu slut men vecka 3 börjar vårterminen. det är för olika åldrar, jag är med i gruppen med barn som föddes 2011. men jag tror det är upp till 3 år. du kan kolla här om du vill veta mer, det är ofta många som vill vara med så du ska anmäla dig i tid om du vill vara med.
     http://musiksmedjan.se/tjanst.html

roligt att din lille grabb börjar röra på sig lite mera nu :) min Anna håller på att lära sig stå utan stöd. Det går inte så bra än, hon kanske kan det i några sekunder bara. Men kul är det iaf! Så roligt att se de växa och utveckla. det är som om hon lär sig nya saker varje dag!
    tråkigt att din man blev arbetslös. det är verkligen jättesvårt att hitta jobb just nu. men han har i alla fall arbetserfarenhet vilket det kanske gör lite lättare att hitta något nytt. vad har du för jobb?

Svar på tråden Mammaledig i Gävle??