• Anonym

    svenska män

    Vet inte  om detta är rätt tråd, men svenska män är inget att hurra för, mesar, snålisar, inget illa menat men så är det, dom vet inte hur man tar hand om en kvinna.

  • Svar på tråden svenska män
  • Lady without tattoo
    Anonym skrev 2011-11-09 15:41:12 följande:
    Vet inte  om detta är rätt tråd, men svenska män är inget att hurra för, mesar, snålisar, inget illa menat men så är det, dom vet inte hur man tar hand om en kvinna.
    Hamnat på glasberget? Jag förstår varför
    Yrke: Leg pratkvarn
  • whitetrach86

    kan tyvärr inte hålla med dig där, inte när det kommer till min man iaf Glad

  • Chazz Michael Michaels

    Nej, tacka vet jag eldiga sydeuropéer eller folk från Mellanöstern. Riktiga män med hår på bröstet.


    Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • Anonym (;))
    Chazz Michael Michaels skrev 2011-11-09 15:45:38 följande:
    Nej, tacka vet jag eldiga sydeuropéer eller folk från Mellanöstern. Riktiga män med hår på bröstet.
    HAHAHAHA oj vad jag skratta, tack you made my day ;)
  • Anonym

    det är ju sant, hur många svenska män knullar till ett barn och skiter i det? och vips så måste försäkringskassan komma in, är det manligt?

  • whitetrach86
    Anonym skrev 2011-11-09 15:51:06 följande:
    det är ju sant, hur många svenska män knullar till ett barn och skiter i det? och vips så måste försäkringskassan komma in, är det manligt?
    minst lika många som "icke" svenska män
  • Lady without tattoo
    Anonym skrev 2011-11-09 15:51:06 följande:
    det är ju sant, hur många svenska män knullar till ett barn och skiter i det? och vips så måste försäkringskassan komma in, är det manligt?
    Stackare som blivit så illa behandlad av din man
    Yrke: Leg pratkvarn
  • Anonym

    Jag är själv gift med en nordeuropé från ett annat land och jag kan till viss del hålla med ts (utan att för den skull tro att alla svenska män är såna, jag har ju själv haft fina svenska pojkvänner innan).

    Det jag märker som den största skillnaden är:

    I Sverige verkar det som många män tycker att kvinnan ska ta hand om allt hemma bara för att hon är föräldraledig. Han jobbar ju på sitt viktiga jobb. Min man och hans vänner tycker det är självklart att man hjälps åt både på nätterna och kvällar/morgnar och delar på hushållsarbetet.

    Svenska män (och kvinnor) verkar tycka att det blir orättvist om man betalar hemma efter förmåga och att man som kvinna blir mindre självständig om man har gemensam ekonomi. Männen tycker då också att kvinnan ska betala 50 procent av räkningarna med sin undersköterskelön/mammapenning, någon som aldrig någonsin skulle hända i det land min man kommer ifrån. Här har vi aldrig träffat ett gift par med åtskilda ekonomier utan man delar på det man har.

    Eftersom det inte finns någon pappaledighet eller vab här så blir mammans jobb hemma mer värt, eftersom en familj inte kan skaffa barn om inte hon är hemma och tar hand om dem. I sverige verkar inte den värdesättningen finnas.

  • Anonym

    Jag mår skit bra, min man gör allt för mig, vi jobbar båda två, men shit vad svenskar är snåla, ytliga, fjolliga och rätt så fula

Svar på tråden svenska män