• Anonym (Förvirrad.)

    Kär i en 25 år äldre man.

    Jag är så väldigt förvirrad. Och kär.

    Jag har träffat en betydligt äldre man. Vi har känt varandra i flera år men endast som bekanta.
    Och nu har starka känslor kommit farande i väldig fart, för oss båda. Vi är helt enkelt fruktansvärt förälskade. Just nu smyger vi. Ingen vet om oss. Men det ända jag vill är att skrika att jag är så lycklig och kär.
    Han får verkligen mitt hjärta att klappa och han får mig att må otroligt bra.
    MEN han är som sagt betydligt äldre än mig.
    Jag vill inte vara utan honom men frågan är om det skulle fungera i praktiken med en offentligt förhållande? Både han och jag är riktigt oroliga för hur människor i vår omgivning skulle reagera.

    Följa hjärta eller hjärna?
    Har det stor roll med ålder eller inte?

  • Svar på tråden Kär i en 25 år äldre man.
  • Anonym (25 år)

    Jag har sen sex år haft ett otroligt lyckligt förhållande med en man som är 25 år yngre.
    Det som kan vara knepigt är ju vara i olika faser i livet, när det gäller barn, vad man vill göra osv.
    Och sen - INTE kul att ta hand om en äldre partner när man är 55... men det vet man ju inget om nu...
    Vi har ju mött olika reaktioner, inte minst "va är du fortfarande ihop med honom?" när det gått några år.
    Kan ju vara knepigt att umgås med andra om man ska hitta vänner som passar bägge.
    När jag var gift med en jämnårig man umgicks vi med andra jämnåriga par, nu blir det mer att vi är med hans vänner, eller mina. 
    Men är man så kär så man inte kan låta bli att vara ihop, så varför tveka? Men det brukar ju finnas människor i närheten att ta hänsyn till - har han barn t ex? 
     

  • Anonym (Förvirrad.)
    Anonym (25 år) skrev 2011-11-09 23:36:42 följande:
    Jag har sen sex år haft ett otroligt lyckligt förhållande med en man som är 25 år yngre.
    Det som kan vara knepigt är ju vara i olika faser i livet, när det gäller barn, vad man vill göra osv.
    Och sen - INTE kul att ta hand om en äldre partner när man är 55... men det vet man ju inget om nu...
    Vi har ju mött olika reaktioner, inte minst "va är du fortfarande ihop med honom?" när det gått några år.
    Kan ju vara knepigt att umgås med andra om man ska hitta vänner som passar bägge.
    När jag var gift med en jämnårig man umgicks vi med andra jämnåriga par, nu blir det mer att vi är med hans vänner, eller mina. 
    Men är man så kär så man inte kan låta bli att vara ihop, så varför tveka? Men det brukar ju finnas människor i närheten att ta hänsyn till - har han barn t ex? 
    Jag är 25 och han 50. Han har en tre barn, 23, 21 och 11.
    Jag har en son på lite över året. Så det blir ju svårare för honom med barnen.
    Men det känns så rätt...
    Trodde aldrig att jag skulle trilla så hårt för en äldre man men det känns som jag träffat min bästa vän och själsfrände.
  • Anonym (Phil)
    Anonym (Förvirrad.) skrev 2011-11-09 23:25:29 följande:

    Har det stor roll med ålder eller inte?


    Yes.
Svar på tråden Kär i en 25 år äldre man.