• Gurkan

Bra höst/allvädersskor?

I år lyckades jag i alla fall inte med köpet så jag funderade på vad man skulle köpa nästa höst.
    Behöver ett par som tål vatten, gärna med lite skaft. Lätt fodrade men måste ändå andas för annars blir liten svettig om fötterna och kall igen.
    I år köpte jag en känga som tyvärr inte klarar allt för mycket vatten och som var för tät så istället blir han kall om foten.
    Funderade på allvädersstövlar? Hur är de? vilka är bäst?
    Andra bra höstkängor till barn? 

• Svar på tråden Bra höst/allvädersskor?
  • Gurkan
    Krila skrev 2011-11-10 08:55:52 följande:
    Viking Thermo ultra kör jag med.
    Den såg ju fin ut men står listad som vinterstövel?
    bor i södra Sverige och vi har ofta plusgrader långt in på hösten, tänkte om den kanske är lite varm? 
  • Alexi

Vi kör Din Skos allväderstövlar för andra året i rad, de är jättebra. Dottern har dem när det är plusgrader, lite blött osv.

• Krila
    Gurkan skrev 2011-11-10 08:57:14 följande:
    Den såg ju fin ut men står listad som vinterstövel?
    bor i södra Sverige och vi har ofta plusgrader långt in på hösten, tänkte om den kanske är lite varm? 
    Om jag tycker att det är för varmt för Vikingstövlarna har hon antingen tretorns fodrade gummistövlar om det är blött eller Gulliver softshellskor om det är "torrt" ute=) Dom tål vatten men är låga så vattenpölar funkar nog inte=P
  • Armani

Sulman Neopren har vi till vår 1½-åring, huuur bra som helst Han har använt dom mkt och det syns inte ens att dom är använda. Håller honom varm och torr om fötterna, även då det är ett par minusgrader, lätta att ta på.

Köpte ett par andra liknande allväders till vår 3-åring, minns inte märket men dom gick på typ 600:-, men dom höll i en säsong sen var det hål igenom på hälarna, reflexerna har ramlat av osv.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
Svar på tråden Bra höst/allvädersskor?