Uttråkad i skolan.
Min dotter är 7 år och går i 1:an. Redan i vt av sexårsverksamheten kunde hon läsa texter som tvåorna läste, hon kan räkna och läsa och skriva. Hon känner därför att hon blir uttråkad i skolan av att hålla på att träna på att skriva bokstäver och ljuda bokstäver osv för att många andra i klassen inte kan det ännu. Hon är otroligt smart ungen, hon tittade på ett telefonnummer och lärde sig det utantill direkt, jag kan fortfarande inte det telefonnumret (till hennes egen mobil) fast hon haft samma i över ett år.
Hon brukar skolka från lektioner ibland för hon tycker de är tråkiga, jag tror att det handlar om att hon inte får tillräcklig stimulans för sin kunskap. Att ägna en hel lektion åt att träna på bokstaven E och i det finner hon som väldigt tråkigt för hon kan ju redan det, hon vill ha mer utmaning i sitt lärande och jag tror hon behöver det också.
Vet inte vad jag ska säga eller göra riktigt för att hon ska få det, hon känner ju att hon inte lär sig något nytt på lektionerna numer iom att det bara är upprepning av allt hon kan.
Hon kan skriva fullgoda sms på telefonen och hon kan skriva för hand också alla bokstäver och kan rabbla alfabetet i sömnen liksom.
Hur ska man göra i detta fall då hon känner att hon blir uttråkad på lektionerna då hon inte får nån utmaning i sitt lärande?