Uttråkad i skolan.
har ni pratat med läraren? ni borde haft utvecklingssamtal eller? har inte läraren tagit kontakt med er föräldrar då barnet har skolkat? det borde ju varit ett bra tillfälle till att tagit upp detta.
har ni pratat med läraren? ni borde haft utvecklingssamtal eller? har inte läraren tagit kontakt med er föräldrar då barnet har skolkat? det borde ju varit ett bra tillfälle till att tagit upp detta.
jag kan inte förstå hur en etta kan skolka och vara på fritids istället? har personalen ingen koll? har de bara matte och svenska i skolan? min etta har även so och no. hon kan också redan läsa och skriva, men i hennes klass får de som redan kan extra uppgifter. Ang rita, visst man kanske inte tycker att just rita är världsviktigt att kunna eller mer gilla att göra. men, det kommer komma många uppgifter i skolan som hon antagligen inte kommer tycka är roliga, men som hon måste göra. så om jag var du, Ang just rita, hade jag förklarat att ibland måste man göra sånt man tycker är mindre roligt och som andra tycker om. visst, jag skulle kanske vilja att min etta bara skulle få göra det hon vill i skolan för att hon skulle ha roligt och vara glad, men.så funkar det ju inte i en grupp där det dessutom finns en plan över vad de ska göra och lära sig. och så kommer det ju vara hela skollivet. som, åter till rita som exempel, OM hon slipper från det för att hon tycker det är tråkigt, var vill hon slippa härnäst..?
ber om ursäkt för om ovan inlägg blev svårläst, skriver från mobilen och får då inga radbrytningar.
när hon har gjort klart uppgifterna med bokstaven, får hon inte andra uppgifter då? och, har ni pratat med lärarna? det tror jag inte du svarat på? de kanske inte vet hur din dotter upplever skolan, och kan hjälpa om de bara får vetskap om det.