• Anonym (undrar)

Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?

Nu får ni ge er, ni negersägande människor. Jag har haft åtskilliga dispyter med släktingar som vägrar acceptera att ordet är negativt klingande.... Jag har sagt upp kontakten till och med. Men ändå hör man det dag efter dag.... Läste en tråd här på fl och undrar hur ni tänker. Berätta varför det är så jäkla viktigt att såga neger!!!!! Det finns mängder med andra ord att använda men ni vägrar. Varför????

• Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?
  • Betty Boop
    orpon skrev 2011-11-14 21:45:50 följande:
    Eller, så slutar folk att ta åt sig och bli kränkta av struntsaker... Tolerans kan svänga åt båda hållen så att säga... Det är bara ord...

Skit samma, orkar inte argumentera med människor som missat svenskaundervisningen, och uppenbarligen inte förstår skillnad på ord  och handling...
    Jag kan ju upplysa dig om att jag är svensklärare!   Vem är du att och avgöra om ordet neger är en struntsak?Det finns ett antal miljoner SVARTA människor i världen som säger raka motsatsen! Men det har du väl också missat?

Jag orkar inte argumentera med dig heller på din låga nivå. Fortsätt ni att jämföra negrer med Gato Negro och vitlök ni! Ni kommer säkert att komma jättelångt! Verkligen! *not*
  • Anonym
    orpon skrev 2011-11-14 21:49:02 följande:
    Men jag kränkte alltså dig genom att använda det hemska ordet i mitt tidigare inlägg?
    Har tack och lov inte läst alla inlägg. Men, visst blir jag kränkt när någon använder ord.
  • orpon
    Betty Boop skrev 2011-11-14 21:57:54 följande:
    Jag kan ju upplysa dig om att jag är svensklärare!   Vem är du att och avgöra om ordet neger är en struntsak?Det finns ett antal miljoner SVARTA människor i världen som säger raka motsatsen! Men det har du väl också missat?

Jag orkar inte argumentera med dig heller på din låga nivå. Fortsätt ni att jämföra negrer med Gato Negro och vitlök ni! Ni kommer säkert att komma jättelångt! Verkligen! *not*

Bra, tolerans kommer man långt med, vissa människor vill säga vissa saker, andra vill inte höra vissa ord.. så om alla blir lite tolerantare mot varandra, och möts halvvägs, så kommer det här att bli en bättre värld...
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-11-14 21:59:11 följande:
    Har tack och lov inte läst alla inlägg. Men, visst blir jag kränkt när någon använder ord.
    Ordet ska det stå. Vi har ju en svensklärare med här Glad.Rätt ska vara rätt!
  • sötarara
    Betty Boop skrev 2011-11-14 21:57:54 följande:

• Anonym

Jag är ingen negersägare. Håller med om att det är onödigt.
    Däremot börjar jag bli lite less på att så mycket har blivit kränkande. Nu senast hörde jag att man inte får säga "indian" längre.
    Istället för att göra en massa ord tabubelagda (och därmed upplagda för missbruk) är det kanske dags att vi börjar reclaima och använda dom på ett sätt som gör det svårare för puckon att kränka på riktigt.

• Anonym (nono)

Vad sägs om en etik och moral kurs till alla som säger ordet?

• Anonym (blondin)

Fast jag tycker att det är skillnad på att säga neger och negerboll. Jag förknippar inte negerbollar med mörkhyade människor. Är det någon som vet vad namnet kommer ifrån?

Jag säger visserligen även att vi tittar på indianerna på High Charparrall, så jag är kanske moraliskt fördärvad.

• An0nym0us
    Jamo skrev 2011-11-14 21:06:55 följande:
    Ofta är det dom som tycker det är ok att kalla folk för neger som tar illa upp att bli kallade rasister...
     Du vet ju att det faktiskt är värre att bli kallad för rasist än att faktiskt vara rasist. Flört
  • Tummelisa
    Anonym skrev 2011-11-14 22:01:42 följande:
    Ordet ska det stå. Vi har ju en svensklärare med här Glad.Rätt ska vara rätt!
    Och framförallt blir det ju så jobbigt för dig om du blir kränkt varje gång någon säger ord - för det är ju i princip hela tiden det
Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?