• K C J

Nya UGG på förskolan....hjälp mig förstå!!

En flicka på min dotters förskola har ett sprillans nya UGG på sig när hon är där. Hur tänker man som förälder när man sätter på sitt barn ett par sådana skor att använda där? De är säkerligen varma och sköna, men de står knappast emot väta och smuts.... Efter en dag i sandlådan med dem är de väl förstörda, eller? Å de är ju inte billiga...

Min dotter tittade storögt på dem o sa titta vilka fina skor XXX har. Ja, sa jag: du fick ju nya finstövlar häromdagen men de har vi inte till förskolan.

• Svar på tråden Nya UGG på förskolan....hjälp mig förstå!!
  • Munchies

Har man råd med det, varför inte?

• MammaMia88

Finns ju billiga kopior på både HM och nätet, säker på att det inte var ett par såna?

Men håller med dig, förstår inte heller...räcker ju att ungen hoppar i en vattenpöl sen lär ju skorna vara genomblöta 

• MinMinna
    Munchies skrev 2011-11-11 12:10:48 följande:
    Har man råd med det, varför inte?
    Håller med. Dessutom håller uggs varmt och torrt om dom är ordentligt impregnerade Glad
  • K C J
    MammaMia88 skrev 2011-11-11 12:13:25 följande:
    Finns ju billiga kopior på både HM och nätet, säker på att det inte var ett par såna?

Men håller med dig, förstår inte heller...räcker ju att ungen hoppar i en vattenpöl sen lär ju skorna vara genomblöta 
    Det var ett par äkta! Å detta är andra paret som stått på hennes hylla...
  • Fiaz
    K C J skrev 2011-11-11 12:16:34 följande:
    Det var ett par äkta! Å detta är andra paret som stått på hennes hylla...

UGGs är surfar boots så Ja dom tål väta och smuts, dessutom kan man även ha dom på sommaren då dom funkar året om.

Du hakar upp dig på detta för att? 
  • K C J
    MinMinna skrev 2011-11-11 12:14:02 följande:
    Håller med. Dessutom håller uggs varmt och torrt om dom är ordentligt impregnerade Glad
    Jag kan ju bara relatera till hur mina barns skor ser ut när de används på förskolan. De är rejält skitiga och sandiga. De ska få vara det tycker jag!

Har ändå svårt att tro att dessa Ugg står emot all sand, smuts och härliga vattenpölar...
  • Munchies

Hade jag haft råd att köpa dyra vinterväder som håller bra och är varma till mina barn, så skulle jag göra det. Hade jag råd med att strunta i att kläderna kan bli smutsiga och/eller gå sönder så skulle jag även låta barnen ha kläderna på förskolan. Varför inte som sagt?

• Studentpappa

Det är konsumtionen som driver vårt samhälle så var glad att de gillar att slösa. Vi har ju en ekonomi baserad på att alla skall ha stora lån annars kraschar systemet.

• K C J
    Fiaz skrev 2011-11-11 12:18:36 följande:
    UGGs är surfar boots så Ja dom tål väta och smuts, dessutom kan man även ha dom på sommaren då dom funkar året om.

Du hakar upp dig på detta för att? 
    Du menar alltså att de är lika "praktiska" och står emot väta, smuts mm som ett par Gore-tex?

Hakar upp mig är nog fel ordval... jag blir bara så förvånad att man väljer att få ett par så dyra skor förstörda.

Förskolan uppmanar att barnen har praktiska, varma och tåliga kläder/skor på sig!
  • EllanEriksson

Som sagt..
    UGGS är surfskor.. Sen lär väl folk ha mera för sig än att störa sig på andras val till kläder åt barnen...? O.o
    Nej jag kommer aldrig fatta såna här trådar.

Svar på tråden Nya UGG på förskolan....hjälp mig förstå!!