Inlägg från: K C J |Visa alla inlägg
  • K C J

Nya UGG på förskolan....hjälp mig förstå!!

En flicka på min dotters förskola har ett sprillans nya UGG på sig när hon är där. Hur tänker man som förälder när man sätter på sitt barn ett par sådana skor att använda där? De är säkerligen varma och sköna, men de står knappast emot väta och smuts.... Efter en dag i sandlådan med dem är de väl förstörda, eller? Å de är ju inte billiga...

Min dotter tittade storögt på dem o sa titta vilka fina skor XXX har. Ja, sa jag: du fick ju nya finstövlar häromdagen men de har vi inte till förskolan.

• Svar på tråden Nya UGG på förskolan....hjälp mig förstå!!
  • K C J
    MammaMia88 skrev 2011-11-11 12:13:25 följande:
    Finns ju billiga kopior på både HM och nätet, säker på att det inte var ett par såna?

Men håller med dig, förstår inte heller...räcker ju att ungen hoppar i en vattenpöl sen lär ju skorna vara genomblöta 
    Det var ett par äkta! Å detta är andra paret som stått på hennes hylla...
  • K C J
    MinMinna skrev 2011-11-11 12:14:02 följande:
    Håller med. Dessutom håller uggs varmt och torrt om dom är ordentligt impregnerade Glad
    Jag kan ju bara relatera till hur mina barns skor ser ut när de används på förskolan. De är rejält skitiga och sandiga. De ska få vara det tycker jag!

Har ändå svårt att tro att dessa Ugg står emot all sand, smuts och härliga vattenpölar...
  • K C J
    Fiaz skrev 2011-11-11 12:18:36 följande:
    UGGs är surfar boots så Ja dom tål väta och smuts, dessutom kan man även ha dom på sommaren då dom funkar året om.

Du hakar upp dig på detta för att? 
    Du menar alltså att de är lika "praktiska" och står emot väta, smuts mm som ett par Gore-tex?

Hakar upp mig är nog fel ordval... jag blir bara så förvånad att man väljer att få ett par så dyra skor förstörda.

Förskolan uppmanar att barnen har praktiska, varma och tåliga kläder/skor på sig!
  • K C J
    EllanEriksson skrev 2011-11-11 12:27:17 följande:
    Som sagt..
    UGGS är surfskor.. Sen lär väl folk ha mera för sig än att störa sig på andras val till kläder åt barnen...? O.o
    Nej jag kommer aldrig fatta såna här trådar.
    Tycker mest synd om barnen som inte får leka ordentligt får då blir de smutsiga.. Vet många mammor som inte vill att deras barn ålar i sandlådan eller liknande för då blir de smutsiga o rynkar på näsan. Dessa mammor är konstant på sina barn och borstar av sand från deras händer osv osv...

Om barnen är smutsiga så har de ju lekt och haft kul:)
  • K C J
    Fiaz skrev 2011-11-11 12:34:18 följande:
    Men om du lider så mkt med barnen, varför pratar du inte med dagisfröknarna då?
    Detta handlar inte om att barnet far illa. Det vore nåt annat!
  • K C J
    Fiaz skrev 2011-11-11 12:31:15 följande:
    Eh ja precis, det är det jag menar. Som sagt, det är surfarskor.
    Tror det sticker lite i ögonen på dig. 
    Min ekonomi tillåter också att jag köper sådana skor till mina barn. De har ordentliga och DYRA kläder och skor.
    Skulle ändå aldrig köpa ett par sådana o låta dem vara på förskolan.... Det är säkert så att de står emot väta som vissa skriver i tråden. Men om alla andra skor, som också är impregnerade, blir bruna och smutsiga av sanden blir väl även dessa det...
  • K C J
    Lacey skrev 2011-11-11 12:42:16 följande:
    Fia: ja de är surfarskor från början. Som används för att hålla fötter svala eller varma innan/efter surfning.
    För vårt slaskiga klimat är de egentligen inte tänkta. När de används på hårda underlag och det är slaskigt slits de ner och förstör fort. I surf/seglingssammanhang används de på ett helt annat sätt.

Huvudfunktionen med uggs är att de andas, ventilerar och håller fötter svala, när det är varmt.
    Själv har jag svårt att förstå varför man köpet sådana, speciellt till barn. De ger ju heller inget stöd åt foten och är ju egentligen en toffla med skaft.
    Precis!
  • K C J
    Fiaz skrev 2011-11-11 12:49:18 följande:
    Jag förstår fortfarande inte vad problemet är och vad det är som stör dig?
    Nej, man kan inte förstår allt... 

• K C J
    ninmid skrev 2011-11-15 18:28:03 följande:
    Min dotter har haft sina UGGs på skolan flera dagar, hon är alltid varm och torr om fötterna. Att dom blir skitiga spelar inte mig någon roll...
    Sen har väl de flesta (alla?) barn gummistövlar att byta om till om det ösregnar?

Ok! Det är väl jättebra om hon är varm och torr...

Tänkte bara att flickans UGGs var så fina och det måste vara tråkigt att de blir sandiga och nötta på förskolan.

Mina tjejer har andra, i mitt tycke, mer praktiska skor på förskolan. Dessa är dyra men inte speciellt fina som denna flickas UGGs. Sen har jag andra skor som tjejerna kan ha om de ska vara fina...
Svar på tråden Nya UGG på förskolan....hjälp mig förstå!!