Var finns alla ensamma pappor?
Jag sitter ibland och undrar hur en pappa kan se på att vara ensam. Vad letar ensamstående pappor hos en tjej? Finns det lika många ensamma pappor där ute som mammor som vill hitta någon, som vill ha en familj igen.
Jag sitter ibland och undrar hur en pappa kan se på att vara ensam. Vad letar ensamstående pappor hos en tjej? Finns det lika många ensamma pappor där ute som mammor som vill hitta någon, som vill ha en familj igen.
Ja det jag känner är att min son blir bortvald av sin pappa och att dottern är den som betyder nåt.
Det är ju det som är grejen hur kan man träffa och ta hand om sitt ena barn men inte det andra!
Han har träffat sin pappa 3 gånger på ett år och senast va mars 2011.
Jag fastnade för honom för att båda vi hade barn sen tidigare han sin dotter och jag min dotter,
Tänkte att han då vet vad barn innebär. Och jag behöll våran som för att han ville ha barnet och för att han visat mig att han tar hand som sin dotter. Men snacka lurad jag blev!
Jag lider verkligen med dig!!Nu har jag inte blivit lurad av en kille som har barn sen tidigare och jag blev heller inte lämnad i den situation som du är i..
Men jag känner med dig. Jag har precis avslutat en kortare relation pga att killen lurade mig totalt. Jag trodde att han var rätt, allt stämde och va PERFEKT tills allt bara brast.
När vi inledde relationen så släppte han aldrig sitt ex (vilket jag var helt ovetande om), fortsatte ligga me henne, åkte med mig på semester, ställde till värsta tänkbara scenerna på vägen hem och anklagade mig för att inte vara ärlig och manipulerade mig till att ändra mina värderingar m.m för att sen när vi kom hem återvända till sitt ex...
Jag kände mig så sjukt lurad!!Han fick mig att erkänna att det var mig det va fel på, att jag skulle söka psykhjälp, att jag va smutsig som haft ett singelliv innan han m.m....och sen var det han som levde dubbelliv, han som inte var ärlig och han som va "smutsig" om man nu vill kalla det så...
Förstår mycket av det många ensamstående föräldrar beskriver, svårt att träffa någon som accepterar att man har barn..Absolut!!Men sen upplever jag, i min ålder, att de man träffar bara är värre än den förra....De jag träffat på har så mycket oberarbetat bagage som de inte är färdiga med. Kanske haft otur...Men blir bara lurad,sårad och besviken gång på gång. Så av den anledningen främst känner jag att jag har gett upp fullständigt. Så som flera andra ensamstående föräldrar upplever det, det kostar för mycket energi och VÅRA barn kommer alltid i första hand...det är dom som förtjänar all vår energi och omsorg...Så håller med fullständigt. Det är där jag också fokuserar helt nu!!Skönt o höra att det finns fler som känner som jag, att man har gett upp det där med att försöka lämna singellivet för att hitta något seriöst...Man orkar ju inte hur mycket skit som helst...
Ensamstående Pappa med en dotter på 5år. (Singel i snart 4år)
Efter allt jag har upplevt med min dotters mamma. Skulle jag säga att det är en kombination av rädsla att min dotter ska bli sviken av sin "nya" mamma. Och att jag ska upprepa "samma" misstag.
Bara tanken av det får mig att må illa.
Men någonstans inom mig blir jag orolig för att bli den där gamla gubben som varit singel i 15år.
Självklart vill jag hitta någon som skulle ta mig för den jag är, En ensamstående pappa som har gjort allt för min dotter.
Hur svårt ska det vara?. En reko kille. Ända problemet verkar vara att jag har barn.
Finns det inga ensamstående pappor från Gävle i denna tråd? :) Skulle vara roligt å ha kontakt med någon som inte bor flera mil bort
min bror är ensam pappa till 2 pojkar . Han har ensam vårdnad om barnen. Han klarar det bra men har svårt att hitt den rätta. Han vill inte ha fler barn och är rädd att barnen fäster sig vid en "mamma" sen fungerar det inte och så kommer en ny "mamma"