• Anonym (transgender)

Träna bort brösten

Jag kan inte alls relatera till att ha bröst och vill därför träna bort dem så mycket som möjligt. För tillfället så har jag en hel del vikt att gå ner som har ökat volymen på brösten, annars i min rätta vikt så har jag en liten byst. Men även denna lilla byst vill jag sedan träna bort så att jag kan få en någorlunda platt bröstkorg. 

Är det någon här inne som vet hur svårt det är att träna bort bröst som är relativt små?

• Svar på tråden Träna bort brösten
  • Anonym (nja)

Dom enda jag sett lyckats tränat bort bysten är professionella bodybuilders, men frågan är om du har motivation och intresse för något sådant? Annars brukar även många elitidrottare ha synliga bröst. Jag är högst tveksam att det går alltså, och det låter inte direkt som du varit helt platt förr heller. Dessutom kanske du har överskottshud nu. Vill du bli verkligt platt är nog operation den säkra vägen.

• Anonym (transgender)
    Anonym (nja) skrev 2011-11-14 12:20:18 följande:
    Dom enda jag sett lyckats tränat bort bysten är professionella bodybuilders, men frågan är om du har motivation och intresse för något sådant? Annars brukar även många elitidrottare ha synliga bröst. Jag är högst tveksam att det går alltså, och det låter inte direkt som du varit helt platt förr heller. Dessutom kanske du har överskottshud nu. Vill du bli verkligt platt är nog operation den säkra vägen.
    Som du skrev så kommer det troligtvis att bli en del överskottshud när jag väl har gått ner i vikt och detta går ju inte att träna bort men däremot rätt lätt att dölja under kläder. Jag förstår också att det är mycket svårt att träna bort hela sin byst, då blir det ju som du skriver att träna som en professionell bodybuilder. Det är inget jag varken orkar eller vill. Jag har en muskulös och rak grundkropp men har aldrig direkt tränat intensivt i mitt liv så jag vet inte hur pass liten byst jag egentligen kan ha. Om inte annat så får jag väl träna ner bysten så pass mycket att den går att dölja med binders.

Tack för att du tog dig tiden att svara.
  • Anonym (transgender)
    Anonym (transgender) skrev 2011-11-14 12:40:16 följande:
    Som du skrev så kommer det troligtvis att bli en del överskottshud när jag väl har gått ner i vikt och detta går ju inte att träna bort men däremot rätt lätt att dölja under kläder. Jag förstår också att det är mycket svårt att träna bort hela sin byst, då blir det ju som du skriver att träna som en professionell bodybuilder. Det är inget jag varken orkar eller vill. Jag har en muskulös och rak grundkropp men har aldrig direkt tränat intensivt i mitt liv så jag vet inte hur pass liten byst jag egentligen kan ha. Om inte annat så får jag väl träna ner bysten så pass mycket att den går att dölja med binders.

Tack för att du tog dig tiden att svara.
    Jag tänker också att små bröst som har mer bindväv och körtlar borde vara svårare att träna bort än små bröst där merparten består av fett. För även när jag var normalviktig så kändes mina små bröst väldigt mjuka. Men jag vet inte, bara en tanke, är ingen expert på bröst direkt.
  • Anonym (nja)

Jag har inte varit i din situation riktigt, men jag hade stora bröst som jag ville ha små. Därför har jag funderat och läst på en massa. Inget funkade för mig, inte ens undervikt och träning där "allt annat "på mig försvann fick bysten att minska. Men jag har opererat mig nu. Finns en del bra sportbehåar som gör att man får en platt look också.

• Anonym (transgender)

Då kanske det är så att dom som kan bli av med fettet på kroppen men inte påverka sin byst nämnvärt kanske just har mer körtlar och bindväv som inte går att träna bort. Jag hoppas att det är så i mitt fall. Om inte annat så får jag nöja mig med att träna bort det som kan gå bort och sedan antingen bära en bra sportbehå eller en binder.

Jag hoppas att du är nöjd med din operation, att det blev på det sätt som du ville ha det.

• Anonym (transgender)
    Anonym (transgender) skrev 2011-11-14 13:41:13 följande:
    Då kanske det är så att dom som kan bli av med fettet på kroppen men inte påverka sin byst nämnvärt kanske just har mer körtlar och bindväv som inte går att träna bort. Jag hoppas att det är så i mitt fall. Om inte annat så får jag nöja mig med att träna bort det som kan gå bort och sedan antingen bära en bra sportbehå eller en binder.

Jag hoppas att du är nöjd med din operation, att det blev på det sätt som du ville ha det.
    Eller så är det helt oberoende på vilken typ av bröst man har och att det är ens gener som avgör var någonstans på kroppen som ens fett ska minska och inte.
  • Anonym (nja)

Jo, jag skulle tro att dom som har små bröst i grunden har lättare att bli "platta" som nån slags genetisk grej. En del som får barn får ju jättebomber efteråt som aldrig försvinner, medan andra får små tomma skinnpåsar. Jag är jättenöjd med operationen, även om jag kunde ha haft ännu lite mindre. Vad är det för nåt som kallas binder?

• Anonym (transgender)

Brösten går ju igenom en del förändringar vid graviditet. Jag har själv ett barn men jag vet inte ännu om mina bröst främst är stora på grund av min övervikt eller på grund av graviditeten. Jag hoppas verkligen att det beror på övervikten. Skönt att du är så pass nöjd med operationen.

Här är två länkar till sajter som säljer binders: 

http://www.t-kingdom.com/

http://hallongrottan.myshopify.com/

• Anonym (green bean)

Bröst är fettdepåer. Slanka dig och gör dig av med mest möjligt underhudsfett utan att lägga på dig muskler (bröstmuskler) så kommer dina bröst garanterat bli mindre.

• Anonym (transgender)
    Anonym (green bean) skrev 2011-11-14 14:25:12 följande:

Bröst är fettdepåer. Slanka dig och gör dig av med mest möjligt underhudsfett utan att lägga på dig muskler (bröstmuskler) så kommer dina bröst garanterat bli mindre.

Har nu sökt tag på information kring hur man förbränner underhudsfettet. Ska läsa på det när tillfälle ges. Jag tänkte först att det var bra att träna upp bröstmusklerna men jag antar att som biologisk tjej så kanske det inte är en bra kombination. Då ser det väl främst feminint ut.
  • Anonym (nja)
    Anonym (transgender) skrev 2011-11-14 14:18:36 följande:
    Brösten går ju igenom en del förändringar vid graviditet. Jag har själv ett barn men jag vet inte ännu om mina bröst främst är stora på grund av min övervikt eller på grund av graviditeten. Jag hoppas verkligen att det beror på övervikten. Skönt att du är så pass nöjd med operationen.

Här är två länkar till sajter som säljer binders: 

www.t-kingdom.com/

hallongrottan.myshopify.com/
    Oj, vilka bra grejer det såg ut att vara. Jag hade hört talas om det, men fattade inte riktigt vad det var och lyckades aldrig googla fram nåt när jag behövde det som bäst. Kanske smart grej att ha i samband med graviditet ifall det tenderar att växa till sig.

Ja, det är nog bara att prova sig fram för det verkar vara väldigt individuellt.  Jag vägde till slut så lite att jag varken tyckte det var bekvämt eller fint utan att få nåt resultat på bysten.
  • Anonym (transgender)
    Anonym (nja) skrev 2011-11-15 01:06:52 följande:
    Oj, vilka bra grejer det såg ut att vara. Jag hade hört talas om det, men fattade inte riktigt vad det var och lyckades aldrig googla fram nåt när jag behövde det som bäst. Kanske smart grej att ha i samband med graviditet ifall det tenderar att växa till sig.

Ja, det är nog bara att prova sig fram för det verkar vara väldigt individuellt.  Jag vägde till slut så lite att jag varken tyckte det var bekvämt eller fint utan att få nåt resultat på bysten.
    Eftersom den trycker till bröstkorgen samt brösten en hel del så ska man bara har den korta stunder i början för att vänja kroppen. Men allt detta går att läsa på www.t-kingdom.com/ samt mycket annan väsentlig information. Jag har själv aldrig använt binder som normalviktig, utan bara då brösten varit stora. Visst gav det resultat men det var obekvämt och svettigt. Men det är säkert individuellt hur pass obekvämt det är och ju mindre bröst man har desto lättare tror jag att det blir att bära en binder. 

Det är nog så, jag får helt enkelt se hur det blir för mig när jag väl har gått ner i vikt, hur pass platt jag kan bli.
  • Anonym (transgender)
    Anonym (transgender) skrev 2011-11-15 08:49:58 följande:
    Eftersom den trycker till bröstkorgen samt brösten en hel del så ska man bara har den korta stunder i början för att vänja kroppen. Men allt detta går att läsa på www.t-kingdom.com/ samt mycket annan väsentlig information. Jag har själv aldrig använt binder som normalviktig, utan bara då brösten varit stora. Visst gav det resultat men det var obekvämt och svettigt. Men det är säkert individuellt hur pass obekvämt det är och ju mindre bröst man har desto lättare tror jag att det blir att bära en binder. 

Det är nog så, jag får helt enkelt se hur det blir för mig när jag väl har gått ner i vikt, hur pass platt jag kan bli.
    Kan tillägga att jag idag bara bär en sport-bh och det känns bra mycket skönare samt stabiliserar bysten en del så att den inte rör sig så mycket när jag rör på mig. Jag vet att det finns dom som bär dubbla sport-bh:ar. En binder plattar ju till rejält och jämnar ut brösten över bröstkorgen vilket inte är så bekvämt när man har en större byst. Inte för mig i alla fall. Därför valde jag att sluta med binder och istället bära sport-bh istället.
Svar på tråden Träna bort brösten