• Emki

    Jag behöver HOPP! Ang flera kurer pergotime!!När plus?

    Jag ska börja en kur pergotime idag. Men jag gruvar mig så oerhört, jag mår så dåligt av dem...jag har ätit pergotime i ca två år av och till, men hunnit med typ åtta kurer tror jag.

    Nu är det ca 6 månader sedan jag åt pergo sist pga av blödningar osv.
    Men nu behöver jag lite hopp om jag ska orka gå igenom en kur pergo till. Jag har nämnligen fått för mig att det är helt lönlöst att ta en kur till med tanke på att jag inte blivit gravid av dem åtta tidigare.

    Är det någon som plussat efter typ åttonde kuren????

  • Svar på tråden Jag behöver HOPP! Ang flera kurer pergotime!!När plus?
  • Telly

    Har ni varit på utredning? Alltså även din kille? När jag åt pergo fick vi bara ca fyra-fem chanser på oss. Sen skickades vi vidare för utredning. Vilket var jättebra eftersom det var "fel" på min kille också. Då kunde vi sen gå vidare och få den hjälp vi verkligen behövde.

  • Emki
    Telly skrev 2011-11-14 17:09:28 följande:
    Har ni varit på utredning? Alltså även din kille? När jag åt pergo fick vi bara ca fyra-fem chanser på oss. Sen skickades vi vidare för utredning. Vilket var jättebra eftersom det var "fel" på min kille också. Då kunde vi sen gå vidare och få den hjälp vi verkligen behövde.
    Jo vi har utrett oss bägge två min kille är superfertil, och jag har PCO. Vi utredde oss innan jag fick pergo.
  • Telly

    Ok, vad jobbigt att det inte tagit sig. Jag skulle nog gå vidare privat och försöka få till en insemination eller så eftersom det inte tagit sig med pergo. Kollar de varje gång att du verkligen får ägglossning eller kollar du själv kanske? Lycka till i alla fall!

  • Emki

    Har en annan fråga nu också!!

    Är det någon som haft synstörningar med pergo, så som flimmer??? Jag har haft det, vågar jag äta en kur till eller?

  • Viljah

    Vill också höra solskenshistorier om plus efter flera kurer! Börjar min 4:e kur idag.


    Jag har ej märkt av synstörningar av pergon, men det är nog individuellt.


    Tar du tabletterna på morgon eller kväll? Jag svalde just min tablett.

  • Emki

    Okej! Jag svalde också min första tablett just nu =)
    Äter du enkel eller dubbelkur?

  • Viljah

    Jag äter faktiskt 1,5 tablett/dag. Har innan ätit två enkelkurer och nu sist en dubbelkur. Fick 4 stora ägg på dubbeln därav tar jag nu bara 1,5. Hur har du svarat på dina tidigare kurer? Ska du på VUL? Det ska jag nästa tisdag.

  • Emki

    Okej på så vis. Jag har svarat bra på dubbelkur alla gånger utom sist, för typ ett halvår sedan. Men då tror jag att det var för att jag gick upp lite i vikt och var stressad. Gyn ville att jag skulle prova trippel, men jag vill prova dubbel en gång till innan eftersom att det är 6 mån sedan sist. Jag må¨r så dåligt av pergo, så jag e lite skraj för trippel.

    Jag ska inte på Vul eftersom att jag ätit dubbel tidigare och då gjort VUl. Däremot ska jag ta ett blodprov på dag 24 ca.

  • omni

    Jag plussade efter 6 enkelkurer. Sonen är 1.5 år nu och jag har just avslutat min andra enkelkur nu när vi försöker få till ett syskon. Jag fick mycket sämre syn när jag åt pergo första svängen. Enligt min optiker är det vanligt när man äter hormoner eller om man är gravid. Det gick till sig när alla kurer var avslutade.

    Lycka till  

Svar på tråden Jag behöver HOPP! Ang flera kurer pergotime!!När plus?