Hjälp mig! Har problem med att sambon ska ut...
Jaa,som trådstarten säger.. Jag tycker alltid att det känns väldigt jobbigt när min sambo ska ut... Oftast så går han ut med jobbet å dom e ut typ varannan månad å däremellan så kan det hända att han e ut med nån kompis och jag tycker det känns mycket. Dels för att han jobbar varannan helg och dels för att jag själv i princip aldrig är ut och festar.
Jag tycker att det är jättejobbigt när han blir så pass full som han blir,inte bara han utan folk överlag. Jag tycker helt enkelt att det känns väldigt jobbigt och obehagligt att vara kring fulla människor när jag själv är i princip nykter. Mycket pga att jag har sett så mkt hemskheter som blivit pga av alkoholen,några i min släkt är alkoholister osv.. Sen gruvar jag mig liksom varje gång han ska ut med jobbet eftersom att det tydligen är JÄVLIGT svårt att hålla sig lagom när han är ut med dom. Det slutar alltid med att han kommer hem aspackad och knappt får av sig kläderna och ligger och spyr å gnäller över hur dåligt han mår och hur ont i huvet han har nästa dag och jag tycker att det är rent ut sagt skitjobbigt! Gå ut och festa och ha kul men snälla håll dig lagom?!
Men nu till saken. Jag vet ju själv att det är jag som har problem med det. Han skulle inte bry sig om jag gick ut och gjorde detsamma. Bara för att jag inte gillar att festa så kan jag ju inte kräva att han inte ska gilla det,det fattar jag ju. Och såklart att han ska gå ut,men så ofta? Föreslog idag att han kanske kunde sova hos en jobbarkompis och komma hem på em dagen efter men det va inte populärt... "Hör du på dig själv hur du låter?" frågade han... Å det har han kanske rätt i. Blir ju jobbigt för honom också att jag börjar gnälla å gruva mig så fort han ska ut. Han vet att jag tycker att det är jobbigt och han säger varje gång att han ska ta det lugnt men vi verkar inte ha samma definition av att ta det lugnt..
Hur ska jag göra för att inte gruva mig? Tar jag det lite för allvarligt så jag borde försöka att inte göra en så stor grej av det? Hur gör ni? Behöver alla råd jag kan få!! HJÄLP MIG!