• Anonym (blä)

Hjälp mig! Har problem med att sambon ska ut...

Att han inte kan dricka lagom är ju faktiskt en liten varningsflagg anser jag. Nu vet jag inte hur gammal han är, för man brukar ju lugna sig med åldern. Ditt förslag tycker jag är bra. Han borde förstå att det är jobbigt att ta hand om en full person när man inte vill. Ett alternativ kan också va att du åker hem till en vän. Gör det några ggr så han får ta hand om sig själv. Då är det kanske inte så roligt.

• Anonym (blä)

Han är ganska ung så han kan komma att ändra sig. Alla gör det inte, men dom flesta skulle jag tro. Frågan är ju om du orkar och vill vänta på det. En del går tyvärr ut för att bli fulla. Tycker det är kul. Jag har nog varit lite mitt emellan er. Velat dricka, men ha koll. Misslyckats ibland så klart. Nu är jag över 30 så nu är det ju lugnare när man har barn och allt. Ni får fortsätta prata. Helst i lugn och ro.

• Anonym (blä)

Ni är väl i lite olika stadier i livet just nu. Han är ganska ung och jag tycker inte det du beskriver är mycket eller så allvarligt för en 21 årig kille. Va nog ute oftare själv. I din ålder va jag ganska trött på utelivet och är fortfarande. Är 33 nu. Så med åldern kommer han säkert lära sig hur han ska dricka. Sen mår vissa dåligt dagen efter hur lite dom än dricker. Prata du med honom igen när ni är lugna. Tror också att ni kan komma fram till något ni båda gillar. Lycka till!

Svar på tråden Hjälp mig! Har problem med att sambon ska ut...