• Tygtiiger

Hjälp mig! Har problem med att sambon ska ut...

Vet du vad, jag är uppväxt med en alkoholist. Och jag tyckte det var avskyvärt att umgås med packade människor när jag var 21, jag tycker fortfarande illa om det men för det första så slipper jag (jag är gammal nog och självsäker nog för att be folk dra åt helvete) och för det andra så kan jag hantera det mycket bättre. Men jag har en man som inte blir askalas - jag hade inte klarat att leva med honom om han blev det. Han kan hantera alkohol alldeles utmärkt, han blir bara glad och trevlig om han blir full. Det har hänt någon gång att han blivit FÖR full, inte så att han blivit obehaglig, sjuk eller grinig, men påtagligt packad, och jag tyckte det var fruktansvärt och fick riktiga flashbacks från när jag var liten.

Så jag förklarade för honom att jag faktiskt inte klarar av att han blir full, om han vill bli det så kan jag inte vara i närheten, och det har han full förståelse för. Jag är aldrig orolig när han går ut. Det borde inte du heller behöva vara. Om han super sig askalas varje gång så är det ett problem och jag hade inte gått med på att vara i samma lägenhet som honom då - om han vägrar sova borta så packa ihop dina saker och sov hos en kompis eller släkt om du har det i närheten. Eller ta in på billigt hotell. Det är säkert inte så kul att ligga och vara bakfull och ynklig ensam. Kom tillbaka när han är nykter och har städat.

Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden Hjälp mig! Har problem med att sambon ska ut...