• Sensitive

    Photoshop djävulens påfund?

    Gaaaah jag blir helt hysterisk. Läser webbdesign och är i slutet av terminen och har inte fått gjort ngt alls just på grund av att jag inte fattar photoshop överhuvudtaget.

    Har kollat på hur många tutorials som helst men ändå fattar jag inte....

    Ngn som har tips på hur jag ska börja och förstå det hela?

    Vi håller på att göra egna hemsidor så det är därför vi använder oss av Photoshop 

  • Svar på tråden Photoshop djävulens påfund?
  • aaaaaaaaaa

    Det ända som krävs för att lära sig Photoshop är ju läskunnighet. Det står ju i klartext vad alla verktyg och menyval är till.

  • tihihi

    nu blir jag nyfiken, var exakt är det du har svårt att göra? förstå rent allmänt, eller specifika saker?

  • sportpappa

    Jag gissar på att du börjar på för hög nivå. Leta reda på verkliga nybörjartutorials där man steg för steg visar vad du ska göra ända från start av applikation, 
    Sök på: photoshop beginner tutorials

    Den här sidan tyckte jag verkade ha ett vettigt upplägg med först en genomgång av verktyget och sedan de viktigaste funktionerna: mashable.com/2010/08/12/12-beginner-tutorials-for-getting-started-with-photoshop/ 


  • Sensitive

    Hehe :) ja de är hur krångligt som helst.... jag har gått igenom otaliga tutorials men inte fattat ett dyft MEN idag satt jag hos en klasskompis som hjälpte mig att gå igenom lite och nu äntligen börjar jag att förstå det hela *peppar, peppar ta i trä*

    Men läser webbdesign och ska kunna detta nu eftersom terminen snart är slut, men som sagt idag lossnade de lite tack vare en kompis :)

    och tack för länken.... ska kika in den sen :)

     

  • skratta

    Verkar knasigt att ni ska ha photoshop eftersom det inte är speciellt bra för nybörjaren.
    Testa gimp istället. Gratis och enklare att använda.

  • Sensitive
    bondmoran punkt nu skrev 2011-11-17 21:50:21 följande:
    Moderskeppet var jag inne på mycket när jag började använda photoshop. Jag tyckte det var kanon. Jättebra videotutorials och även beskrivningar. 

    Kolla här: www.moderskeppet.se/

    Lycka till!!  Photoshop är helt suveränt när man väl fattat hur det funkar!! 
    Tack :)
    Jo, nu äntligen så börjar bitarna att falla på plats :) 
  • Kevin2011
    skratta skrev 2011-11-17 09:43:52 följande:
    Verkar knasigt att ni ska ha photoshop eftersom det inte är speciellt bra för nybörjaren.
    Testa gimp istället. Gratis och enklare att använda.
    Fast det är väl ändå bra att lära sig det som används?!
Svar på tråden Photoshop djävulens påfund?