fler med anmärknig på syntest 4 år?
Hej,
När jag var på 4 års kontroll med min äldsta son såg han heller inte nedersta raden.
Nu började BVC söterskan testa ett öga isänder så när vi kom till det vänstra ögat så såg han inte. Hon bortförklarade det med att han tappade fokus och blev trött och när hon sedan skulle kolla båda ögonen såg han heller inte nedersta raden.
Vi var dock inte oroliga för han har inte visat något hemma eller på förskolan att han skulle se dåligt.
Men....
för att göra en lång historia kort så är det ändå så att han ser dåligt han har brytningsfel och idag 5,5 år gammal och har haft glaslögon i snart 1 år.
Det fungerar jättebra och han tar gladligen på sina glasögon utan beskymmer.
Anledningen till att det blev glasögon och att vi öpptäckte detta beror på att vi misstänkte att lillebror såg väldigt dåligt och efter besök hos ögonläkaren ville dom även kolla storebror eftersom både min man och jag har brytningsfel. Min minsta ser bara 60% han var 3,5 när han fick glasögon.
Nu behöver det inte vara så att din dotter ser dåligt det kan ju vara så att hon bara tappade fokus. Men skulle hon behöva glasögon så kommer det säker att gå bra.
Lycka till.