• Helene 40

    Efter två är det dags att ge upp.

    Är nu 44 år och har i 2 år försökt få ett femte barn. Minstingen är 3,5 år och jag känner en stor sorg över att det inte blir fler. Känner att jag mår dåligt och kan inte riktigt styra dessa känslor. I hela mitt liv har jag fått kämpa för att få barn, har genomgått misslyckade provrör, tagit pergotime m.m. Har fått fyra missfall men har trots dåliga odds fått fyra underbara barn.
    Älskar dem och så men längtar ändå efter en bebis till.
    Måste tyvärr inse att jag är för gammal nu, det funkar inte ! Det är ju inte det att jag inte är nöjd med de jag har. Någon mer som känner så här?
    Gråter 

  • Svar på tråden Efter två är det dags att ge upp.
  • Helene 40
    Helene 40 skrev 2011-11-17 09:20:14 följande:
    Är nu 44 år och har i 2 år försökt få ett femte barn. Minstingen är 3,5 år och jag känner en stor sorg över att det inte blir fler. Känner att jag mår dåligt och kan inte riktigt styra dessa känslor. I hela mitt liv har jag fått kämpa för att få barn, har genomgått misslyckade provrör, tagit pergotime m.m. Har fått fyra missfall men har trots dåliga odds fått fyra underbara barn.
    Älskar dem och så men längtar ändå efter en bebis till.
    Måste tyvärr inse att jag är för gammal nu, det funkar inte ! Det är ju inte det att jag inte är nöjd med de jag har. Någon mer som känner så här?
    Gråter 
    Efter två år ska det stå.
  • underverket 06

    Kan inte ge dig något råd. Själv är jag 41 o har bara 1 barn o längtar desperat efter ett syskon till vår son o tänker inte ge upp än på flera år. Men är jag 44 o ännu inte lyckats kanske jag också är beredd att ge upp. Du har ju trots allt 4 barn så för dig kanske inte ÄD är något alternativ, eller? Vanlig IVF är du ju för gammal för , men ÄD finns ju utomlands om än dyrt!

  • Lyckoprinsessan

    Jag har en väninna som fått tre barn efter 40, det sista vid 44,5 år. Jag fick en son vid 43,5 år med hjälp av pergotime. Har inte skyddad mig efter det men inte heller velat eller försökt bli gravid. är nu 46 år.
    Jag upplever att gränsen för de flesta går vid 45 år. Efter det är det väldigt svårt att bli gravid för de flesta...
    Men varför inte testa äggdonation om du absolut vill ha ett syskon? 

  • Helene 40
    hope5 skrev 2011-12-14 12:26:13 följande:

    Förstår dig så väl. Är själv 43 (+7 mån), har 4 underbara barn, och har velat ha en liten till. Vi har kämpat i ett år, och förra månaden tänkte jag, nu får vi ge upp tanken om ett barn till... och som ett MIRAKEL så är jag idag gravid i 6 veckan idag. Självklart finns den där STORA oron över missfall... Men åndä, lyckorus just nu blandat med rädsla... Ville bara säga ändå, att det går att bli gravid över 40... det går! 

    Lycka till!

    kram  

     lycka till hoppas allt går bra! Min yngsta är född när jag var 41, men nu verkar det helt hopplöst. Har ätit pergotime några månader innan, det hjälpte inte. Glad  Håller tummarna för dig! 


  • Quinna

    Jisses, vissa människor vet verkligen inte när dom ska vara nöjda.


    Keso är köttfärs gjord av mumintroll.
  • Lyckoprinsessan
    Quinna skrev 2011-12-25 20:59:15 följande:
    Jisses, vissa människor vet verkligen inte när dom ska vara nöjda.
    TS är säkert mycket nöjd och det är jag med men det är en stor sorg när man vet att man burit, fött och ammat sitt sista barn och vet att man inte får uppleva det fler gånger...
  • Helene 40
    hope5 skrev 2011-12-27 10:55:08 följande:

    Jag känner mig som den lyckligaste lottade i världen med mina 4 underbara barn, min man, samt resten av min underbara familj. Nu känner VI att det skulle vara underbart med en liten till... och skulle nu allt gå bra, att barnet jag bär på är friskt och att allt går bra... så för oss, är det en till stjärna till i vårt liv, och det skulle kännas alldeles underbart - ett mirakel till... Hjärta


    Lycka till, varje barn är ett stort mirakel! Solig
  • Majsan242

    Är det viktigt att barnet är biologiskt? Det finns väldigt många barn som saknar föräldrar här i världen...

  • Quinna
    Lyckoprinsessan skrev 2011-12-25 22:00:52 följande:
    TS är säkert mycket nöjd och det är jag med men det är en stor sorg när man vet att man burit, fött och ammat sitt sista barn och vet att man inte får uppleva det fler gånger...
    Men snälla, nån gång ska väl vara den sista? 
    Keso är köttfärs gjord av mumintroll.
  • Helene 40
    Majsan242 skrev 2011-12-28 19:51:00 följande:
    Är det viktigt att barnet är biologiskt? Det finns väldigt många barn som saknar föräldrar här i världen...
    Nej det är inte det viktigaste, men tror inte ens man får adoptera om man har så många biologiska barn och sen är det en kostnads fråga tyvärr. Innan första barnet, som tog många års kämpande innan han kom, gjorde vi utredning för att få adoptera, blev gravid innan den var färdig.  ÄD eller liknande är  inte aktuellt. Glad 
Svar på tråden Efter två är det dags att ge upp.