är jag för hård mot mina barn?
När mina barn kommer runt den ålderns som dina är så ska de också ställa tallrikarna på diskbänken, eller i diskmaskin.
De ska också bädda sängen, och lägga tillbaka leksaker som de ha lekt med fint och prydligt på sin plats.
Jag ha lite svårt för, slarviga barn, eller barn som springer runt med mat runt hela ansiktet och gäggar ner överallt.
Man sitter vid bordet tills man ha ätit färdigt, å när man ha ätit färdig ska ta man bort glas och tallrik, å sen tvätta munnen och händerna. sen är fritt att lek....
det kommer va våra regler när min son kommer upp runt 3 års åldern....
Mina föräldrar gav oss arbetsuppgifter i hemmet när vi började på mellanstadiet, då tyckte de att det var lagom.
Allvarligt, jag får väldigt dåliga vibbar av hur dagens unga kvinnor försöker få små perfekta barn som associarer till deras perfekta hem. Jag är lite äldre och får en stark känsla av ju äldre man blir, desto mer avslappnad blir man när det gäller sådant.
Min tonåring kan bädda sin säng, kan använda dammsugaren, kan laga mat och plocka i ordning i köket, vet hur man sätter på en tvättmaskin, det räcker för mig.