• Anonym

Har anmält en tjej för svartjobb. Hur länge dröjer det?

Hur lång tid tar det innan hon får reda på detta? Hur går det till? Går det snabbt? Har nämligen ingen aning om sånt här.

• Svar på tråden Har anmält en tjej för svartjobb. Hur länge dröjer det?
  • Anonym (varför?)

Har du anmält så är det väl ändå schysstast att gå fram med huvudet högt och säga som det är!

Varför har du anmält?

Och egentligen, är det inte hennes arbetsgivare som ska stå där med skammen. Hon kanske TROR att dom betalar in skatt och sociala avgifter.   

• Anonym

Vadå gå fram och säga som det är? " du jobbar svart " bara så du vet!

Eller?

Och du vet inte vad det handlar om. Hur kan du veta att det inte är arbetsgivaren jag anmält? Hon vet mycket väl vad hon håller å med, och att det är skattefusk.

• Anonym (Pia)

Tur att vi har sådana som dig ts som upprätthåller samhällets moral...

• Anonym
    Anonym (Pia) skrev 2011-11-18 00:22:31 följande:
    Tur att vi har sådana som dig ts som upprätthåller samhällets moral...Ironi eller inte
  • radwanska

TS du skrev ju själv i rubriken att det var tjejen du anmälde och inte arbetsgivaren... Hehe.

Vad är det för typ av jobb hon gör då? 

• Anonym (Pia)
    Anonym skrev 2011-11-18 00:25:56 följande:
    Ironi. Vet du varför hon arbetar svart? Hon kanske har giltliga skäl? Tycker att det är fegt att anmäla någon bakom dennes rygg på detta sätt, missunsamt rent ut sagt.
  • Anonym
    radwanska skrev 2011-11-18 00:27:10 följande:
    TS du skrev ju själv i rubriken att det var tjejen du anmälde och inte arbetsgivaren... Hehe.

Vad är det för typ av jobb hon gör då? 
    Men en tjej kan väl fortfarande va arbetsgivare? ;) Näe det är såhär att hon har ett "låtsasföretag" och har blåst massa folk. Bla mig. Hon tjänar flera tusen i veckan, men tar egentligen betalt svart..
  • Anonym (Pia)
    Anonym skrev 2011-11-18 00:29:54 följande:
    Men en tjej kan väl fortfarande va arbetsgivare? ;) Näe det är såhär att hon har ett "låtsasföretag" och har blåst massa folk. Bla mig. Hon tjänar flera tusen i veckan, men tar egentligen betalt svart..
    Om hon har blåst dig ska du givetvis polisanmäla henne för det, inte för att hon svartjobbar.
  • Anonym
    Anonym (Pia) skrev 2011-11-18 00:29:34 följande:
    Ironi. Vet du varför hon arbetar svart? Hon kanske har giltliga skäl? Tycker att det är fegt att anmäla någon bakom dennes rygg på detta sätt, missunsamt rent ut sagt.
    Om man gör nåt olagligt säger det väl sig självt att man kan åka dit för det också eller? Du har ingen jävla aning om vad det handlar om så varför ens skriva som om du visste det?

Jag ställde några frågor, men alla är så jävla dryga här på familjeliv så ni ska ju ifrågasätta allt jämt. 
  • Anonym (varför?)
    Anonym skrev 2011-11-18 00:17:25 följande:
    Vadå gå fram och säga som det är? " du jobbar svart " bara så du vet!

Eller?

Och du vet inte vad det handlar om. Hur kan du veta att det inte är arbetsgivaren jag anmält? Hon vet mycket väl vad hon håller å med, och att det är skattefusk.

Ja precis! Gå fram och säg det! Jag vet att du jobbar svart och jag tycker det är så jäkla fel så jag har anmält dig! Vill man sätta nån i klistret så tycker jag man ska vara ärlig och kunna stå för det också!

(personligen hade jag tagit ett snack med tjejen och diskuterat hennes situatione, varför gör du det här, kan du inte tjäna pengar på annat sätt osv...och går inte det hem...då KANSKE jag hade tagit det ett steg längre...att bara hoppa på som du gör, det är FEGT!) 
Svar på tråden Har anmält en tjej för svartjobb. Hur länge dröjer det?