• Anonym

Har anmält en tjej för svartjobb. Hur länge dröjer det?

Hur lång tid tar det innan hon får reda på detta? Hur går det till? Går det snabbt? Har nämligen ingen aning om sånt här.

• Svar på tråden Har anmält en tjej för svartjobb. Hur länge dröjer det?
  • lotten77

Herregud va många som verkar tycka det är helt ok att jobba svart!

Sockertoppen jag hoppas verkligen någon anmäler dig, inte bara jobbar du svart utan du dubbelblåser samhället genom att vara felaktigt sjukskriven också. Fy fan inte kul att läsa om sådana som dig som vi andra i samhället betalar för att försörja!

TS
    Om du anmält till Skatteverket så är det en handläggare som tittar på anmälan och börjar undersöka om man kan göra nåt av anmälan, dvs om man på nåt sätt kan se att hon har svarta inkomster, det finns lite olika sätt att göra på. Hur lång tid det tar beror ju på hur många tips Skatteverket fått in eftersom man ju betar av dem.

• Never ending story
    Anonym skrev 2011-11-18 00:38:50 följande:
    Jag har anmält henne för att hon blåst mig. Hon har sagt att hon har ett företag som hon inte har.. hur ska man kunna anmäla det utan att man samtidigt anmäler fusk?
    de roliga e att du själv åker fast med.. de e din skyldighet att kolla upp så hon innehar f-skatt sedel om du anställer henne för ngt...
    så grattis.
  • Anonym

Jag jobbar svart jag med ibland.
    Oftare förut när jag hade sämre ställt.

Jag gör nog mycket svart utan att tänka på det,tex betala barnvakt pengar,eller betalar den som klipper min gräsmatta.

• LillaPaula

Jag tycker det låter som att hela förloppet är så här.

*TS ville fixa håret, hon går till sin kompis 

* Utan kvitto blir det billigare så de kör en kompis deal (inget kvitto & ingen moms,) som båda tjänar på.

* Ts blir missnöjd med håret.

*Kompisen vägrar betala tillbaka.

*De blir osams kompisar i mellan ( om saker sin INTE rör företaget/svartjobbet.)

* Ts blir anmäld för hot mot sin kompis

* Nu beslutar sig Ts för att anmäla kompisen för svartjobb. Det svartjobbet TS själv tjänade på att slippa momsen & som TS själv valde att genomföra med tanke på att hon inte kollade upp F-skatt & bad om kvitto på arbetet.

Hela anmälan handlar ju inte om att Ts vill sätta dit svartarbetare utan hon vill sätta dit sin kompis för att hon sa saker om Ts döda pojkvän & för att kompisen anmälde Ts för hot. Därför vill TS anmäla! & detta tycker jag lyser igenom ganska ordäntligt i inläggen.  

man får tycka vad man vill om svartjobb men detta tycker jag är osmakligt!  

• Anonym

Är inte din rubrik aning missvisande?
    Du anmälde inte en tjej för svartjobb, du anmälde en blåsning som urarta till en groll.
    Du hade vist inget emot att nyttja dennes tjänst som jag antar inte sker i några riktiga lokaler utan i privat lägenhet.

Hur långt tid det tar beror helt och hållet på myndigheten som handlägger detta, vet ej om du anmälde till polis eller skatteverket.

• niagara

Varför är det så fult att anmäla svartjobb? Det bryter mot lagen, skattepengar som finansierar vår välfärd!! Om staten fick in alla skattepengar de borde få skulle vi inre behöva beskära så i ex sjukvården!!

Bra gjort TS!

Och nej, jag vet inte hur lång tid det tar.. Det beror gissningsvis hur specifik du varit i din anmälan. Hur mkt uppgifter de har att arbeta med..

• Anonym (skrattar)

Hur fan tror ni folk som tex små företagre o annat skulle överleva om dom inte tog ngt liteet sart jobb då o då? eller alla som gör de e svin? o de e helt fel? ja ska inte kunna ge en vän lite lön för han eller hon e sjysst o målar om huset med mig?? för de e ju med svart jobb ja hjälper min vän med

• Ruggugglan
    Anonym (skrattar) skrev 2011-11-18 11:36:43 följande:
    Hur fan tror ni folk som tex små företagre o annat skulle överleva om dom inte tog ngt liteet sart jobb då o då? eller alla som gör de e svin? o de e helt fel? ja ska inte kunna ge en vän lite lön för han eller hon e sjysst o målar om huset med mig?? för de e ju med svart jobb ja hjälper min vän med
    Tja,  varför ska vi inte alla börja svartjobba istället? Visst fan vill jag ha lite extra pengar i plånboken. Men man får tänka längre än vad näsan räcker.
  • Anonym (skrattar)
    litenlitenliten skrev 2011-11-18 11:55:02 följande:
    Tja,  varför ska vi inte alla börja svartjobba istället? Visst fan vill jag ha lite extra pengar i plånboken. Men man får tänka längre än vad näsan räcker.
    ja precis tänk lite längre än vad näsan räcker... snacka om lite erfarenhet
  • Ruggugglan
    Anonym (skrattar) skrev 2011-11-18 11:59:10 följande:
    ja precis tänk lite längre än vad näsan räcker... snacka om lite erfarenhet
    Lite erfarenhet? Av vad?

Det finns en anledning till att du ska skatta.
  • Anonym (skrattar)
    litenlitenliten skrev 2011-11-18 12:43:11 följande:
    Lite erfarenhet? Av vad?

Det finns en anledning till att du ska skatta.
    de e klart fan dom skattar lik förbannat oxå.. de gör vell alla?? ja lite erfarenhet.. har du någonsin varit egen el känner nån som är egen?? kan svära på att de finns inte en enda liten egen företagare som inte fuskar undan lite pengar svart, för dom klarar sig inte då..
  • Ruggugglan
    Anonym (skrattar) skrev 2011-11-18 13:13:31 följande:
    de e klart fan dom skattar lik förbannat oxå.. de gör vell alla?? ja lite erfarenhet.. har du någonsin varit egen el känner nån som är egen?? kan svära på att de finns inte en enda liten egen företagare som inte fuskar undan lite pengar svart, för dom klarar sig inte då..
    Om de inte klarar av att få ett eget företag att gå runt så kanske de inte borde ha startat eget? Eller hur?

Och nej, alla skattar inte. Läs i tråden. En tjej erkänner tex. att hon jobbar svart samtidigt som hon är sjukskriven. Det finns socialbidragstagare som jobbar svart samtidigt som de tar ut socialbidrag. Rättvist? INGENSTANS!
  • Chazz Michael Michaels
    litenlitenliten skrev 2011-11-18 13:30:01 följande:
    Om de inte klarar av att få ett eget företag att gå runt så kanske de inte borde ha startat eget? Eller hur?

Och nej, alla skattar inte. Läs i tråden. En tjej erkänner tex. att hon jobbar svart samtidigt som hon är sjukskriven. Det finns socialbidragstagare som jobbar svart samtidigt som de tar ut socialbidrag. Rättvist? INGENSTANS!
    Japp, och samma människor kan sedan tycka det är "förföljelse" när reglerna för socialbidrag och sjukpenning stramas åt.

Hallå toppmongon, det är på grund av sådana som er som det görs.
    Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • Anonym (skrattar)

ingen mening o diskutera.. dom som går på soc el e sjukskrivna o vart jobbar ska sättas dit! de e svineri, men dom som har eget el jobbar o försöker tjäna extra fyar inte jag. punkt slut.
    asså du kan gå in på vilken jävla firma som helst o jag lovar att fusk görs överallt så är det bara punkt.

• lotten77

Så bara för det fuskas på många ställen är det ok?

Det är pga företagare som fuskar som de som vill göra rätt för sig inte klarar sig. Svårt att konkurrera på så olika villkor!

• Sockertoppen27
    Lindis1974 skrev 2011-11-18 08:11:23 följande:
    Sockertoppen. Varför är du sjukskriven om du kan jobba ? Det är ju pga av fusk som man försöker strama åt reglerna. Folk som är riktigt sjuka blir utförsäkrade pga av att folk fuskar.
    Du verkar stolt över ditt fuskande. Det är skrämmande.

Till TS: jag hade förmodligen inte gjort en anmälan men kan ändå förstå dig.
    Pengarna skulle du såklart haft tillbaka.
    Ingen aning om dina frågor. Föreslår att du kontaktar dem du gjorde anmälan till.
    Jag är sjukskriven för att få extra pengar. Jag tänkte att jag kan försöka och det gick. Och jag har aldrig brytt mig och kommer heller aldrig bry mig om att jag är en fuskare. Det är inte precis så att jag brukar gå och må dåligt över det och tänka på er skattebetalare. 
  • Anonym (Konstigt)

Konstigt det brukar inte tjejer göra

Svar på tråden Har anmält en tjej för svartjobb. Hur länge dröjer det?