• rosen75

Hjälp! V 12 på lör, bruna flytningar?

På lördag går jag in i v 12, och ikväll kan jag inte sova pga att jag fick en jättesvag känsla av mensvärk som gick över ganska så fort, men när jag gick på toa så kom det en slemmig brun flytning. Trodde verkligen jag kunde detta efter 4 barn men nu står jag som ett frågetecken: Är jag på väg att få missfall? Någon som har vart med om detta tidigare....

• Svar på tråden Hjälp! V 12 på lör, bruna flytningar?
  • syntharen

Hm, ja, jag fick bruna flytningar när jag hade gått in i vecka 11 och dagen efter fick jag lite blodiga flytningar. Min BM sa att det inte var nån fara men eftersom jag inte hade några gravsymptom kvar så fick jag göra ett vul på gynakuten. Det visade vad jag befarade, min lilla majbebis levde inte... Rynkar på näsan Så mitt råd till dig är, har du symptom kvar så är det nog ingen fara men jag skulle kolla upp det ändå. Det är bättre att veta än att oroa sig, förmodligen helt i onödan i ditt fall. Hoppas jag inte skrämde upp dig men det kan vara missfall eller missed abortion som i mitt fall och då är det bättre att få reda på det i tid än att gå och tro att man fortfarande är gravid.

Hoppas allt går bra för dig och att din lilla lever, vilket jag tror den gör. Lycka till! 

• rosen75

Det sjuka är att jag har känt bebben röra sej redan, så jag tror att jag kan vara längre gången eller att det e 2 där inne....ska in på kub test till veckan o då får dem se där hur långt gånget det verkligen är....angående g-symtom så har jag liksom inte haft några överhuvudtaget förutom att jag har haft väldigt ont o brösten men det lättade för ca 1 v sen...så jag har ju  inget o jämföra med...blir tokig på detta va på toa nu igen och det var lite brunt på trosskyddet men inget mer under natten...ringde spec mvc men så klart så e dem tillbaks på måndag.o min bm på mvc har ju bara telefonsvarare så jag får väl helt enkelt bara vänta tills hon ringer upp.pust

• Madame Mom

Jag har haft två missfall som började likadant...
    Har alltid mått jättedåligt när jag varit gravid men vid dessa två graviditeter så hade jag knappt några symptom. När jag sen fick brunaktiga flytningar (första ggn i v. 10 och med andra grav. i v. 12) så fattade jag direkt att det var missfall på g. De bruna flytningarna höll i sig i nästan två veckor första gången..  sen började jag småblöda...  sen blev det som vanlig mens och till slut kom det en massa klumpar och mycket blod.

Så.. min erfarenhet säger missfall...  tyvärr..
    Håller tummarna för att det inte är så för dig...

• LillaVanilla

Under min ena graviditet blödde jag ganska mycket mellan v 8-11. Men nu har jag en fin halvåring. Behöver inte betyda något i mitt register.

• rosen75

Åkte in igår då jag började blöda lite smått....och tyvärr det var som jag misstänkte ett missfall...

• Miloxan

Hade röda blödningar i 4 dagar med barn nr 4 i kring v 10-11, gravsymtom försvann bara i samband med detta (inte haft så mycket dock) fick göra ett VUL men den lilla lede runt som bara den men när hon föddes kommenterade de att moderkakan var hjärtformad vilket jag hört kan vara tecken på att det en gång varit 2 barn men det ena barnet dog tidigt, nu vet jag inte om detta stämmer alls överhuvudtaget då det bara är nåt jag hört. Men som sagt lilltösen är 6 år i dagsläget och allt är bra med henne trots blödningen under graviditeten.

• Miloxan

Oj förlåt...läste inte hela tråden :( vad tråkigt med missfall KRAM!!!

• syntharen
    rosen75 skrev 2011-11-20 19:38:45 följande:
    Åkte in igår då jag började blöda lite smått....och tyvärr det var som jag misstänkte ett missfall...
    Nä, vad trist! 
Svar på tråden Hjälp! V 12 på lör, bruna flytningar?