Inlägg från: Anonym (Romantiker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Romantiker)

Hur visar din man/kvinna att han/hon älskar dig?

Jag ställer frågan för att få reda på om min man är den enda som tycker att romantik är tillgjort och löjligt. Jag har även börjat fundera på om jag har för höga förväntningar när det gäller romantik och hur man visar sin partner att man älskar och uppskattar denne.

Jag visar kärlek och uppskattning genom mysiga middagar med levande ljus och skön musik, kort/SMS som jag skrivit nåt fint på, ordnar mysiga frukostar, lägger ner flera timmar på att göra en fin tårta till födelsedagen, ordnar födelsedagsfester med fint pynt, hemlagat och lekar.

Så, hur visar din partner att han/hon älskar dig och känner du dig älskad då?

• Svar på tråden Hur visar din man/kvinna att han/hon älskar dig?
  • Anonym (Romantiker)

Det låter helt underbart

Anonym (Sara) skrev 2011-11-18 10:23:39 följande:
    Min man visar på väldigt många sätt att han älskar mig.
    Han säger det. Ofta. Han tar i mig. Ofta. Om så bara en hand på ryggen när han går förbi. En kyss i nacken. Vi älskar fortfarande nästan varje dag. Han ler när han ser på mig, han ger mig djupa varma kramar och andas in min doft. Han talar om för mig att jag är vacker. Han håller om mig och säger - fy fan vad jag är lyckligt lottad som får dela mitt liv med dig.
    Han bjuder mig på små hotellweekends, han älskar att laga mat till mig även om det är mitt i veckan och han köper rosor utan anledning. Han tänder ljusen i fönstret för han vet jag tycker om att se det när jag kommer hem.

Så min man är nog väldigt romantisk. Vi har båda två varsin skilsmässa bakom oss, och kanske är det så att vi båda vet väldigt väl hur vi inte vill att ett förhållande ska vara - det ska aldrig kännas som om vi lever parallellt, vi ska inte vara tillsammans av praktiska skäl eller för barnens skull (vi har tre tillsammans fast inga gemensamma), och när dagen är slut så ska vi avsluta den tillsammans inte framför varsin dator eller tv eller jobb.

Vi är inne på femte året, så det känns som om det funkar. Jag tror han skulle svara ungefär detsamma om hur jag visar min kärlek för honom...
    Det låter som att ni har det väldigt mysigt tillsammans. Jag och min man lever i en varsin bubbla, han är jättenöjd så länge vi inte bråkar och vardagen flyter på. Själv känner jag mig olycklig och oälskad. Det är vardag VARJE dag och jag längtar så efter lite romantik som piffar upp tillvaron lite då och då.
  • Anonym (Romantiker)

Tack för alla svar!

Jag saknar även vardagsromantiken, även om han faktiskt blivit lite bättre på att ge spontana pussar och kramar.
    Han låter mig oftast få som jag vill, han gick med på att köpa hus för att jag önskade det och han kommer hem tidigare från jobbet om barnen är omöjliga. Så det är väl lite romantik från hans sida.

Men det väldigt svårt att få honom att se mig och barnen och låta våra behov/önskemål gå före hans. Han tar ALLTID mat före oss andra, jag får lägga upp maten åt barnen och när jag väl sätter mig har han redan ätit klart och lägger sig på soffan för att hinna vila en stund.
    Har tar ALLTID sista kakan/godiset/snacksen utan att fråga om någon annan ville ha.
    Han går aldrig ut med barnen även fast han vet att de älskar att vara i lekparken, han sätter de framför TVn och sen ligger han och halvsover i soffan.
    Han kommer aldrig med förslag på familje-/paraktiviteter. När jag kommer med förslag så säger han att han bara vill slappa.

Vi kompletterar varandra oerhört bra, och vi fungerar bra som vänner, men kärleken och romantiken fattas.
    Så jag funderar oerhört mycket på om jag vill fortsätta leva med honom som han är.

Svar på tråden Hur visar din man/kvinna att han/hon älskar dig?