• Anonym (Sara)

Hur visar din man/kvinna att han/hon älskar dig?

Min man visar på väldigt många sätt att han älskar mig.
    Han säger det. Ofta. Han tar i mig. Ofta. Om så bara en hand på ryggen när han går förbi. En kyss i nacken. Vi älskar fortfarande nästan varje dag. Han ler när han ser på mig, han ger mig djupa varma kramar och andas in min doft. Han talar om för mig att jag är vacker. Han håller om mig och säger - fy fan vad jag är lyckligt lottad som får dela mitt liv med dig.
    Han bjuder mig på små hotellweekends, han älskar att laga mat till mig även om det är mitt i veckan och han köper rosor utan anledning. Han tänder ljusen i fönstret för han vet jag tycker om att se det när jag kommer hem.

Så min man är nog väldigt romantisk. Vi har båda två varsin skilsmässa bakom oss, och kanske är det så att vi båda vet väldigt väl hur vi inte vill att ett förhållande ska vara - det ska aldrig kännas som om vi lever parallellt, vi ska inte vara tillsammans av praktiska skäl eller för barnens skull (vi har tre tillsammans fast inga gemensamma), och när dagen är slut så ska vi avsluta den tillsammans inte framför varsin dator eller tv eller jobb.

Vi är inne på femte året, så det känns som om det funkar. Jag tror han skulle svara ungefär detsamma om hur jag visar min kärlek för honom...

• Anonym (Sara)
    Anonym (Romantiker) skrev 2011-11-18 10:31:45 följande:
    Det låter helt underbartDet låter som att ni har det väldigt mysigt tillsammans. Jag och min man lever i en varsin bubbla, han är jättenöjd så länge vi inte bråkar och vardagen flyter på. Själv känner jag mig olycklig och oälskad. Det är vardag VARJE dag och jag längtar så efter lite romantik som piffar upp tillvaron lite då och då.
    Och det går inte att prata med honom om det? Säga att du känner dig oälskad? Att han behöver inte köpa dyra presenter eller överraska dig varje dag, men ta i dig, le mot dig, hålla om dig lite. Har man vardagsnärheten så blir sexlivet bättre och det brukar män uppskatta;)
    Man ska inte leva i varsin bubbla. Man ska leva i samma bubbla. Eller åtminstone hand i hand...
  • Anonym (Sara)
    allmänt skrev 2011-11-18 14:02:40 följande:
    Kom på mer lite fina gester jag uppskattar. Som att jaga nattfjärilar när vi skall sova, fast jag är den enda som tycker dom är störiga, delar med sig av mer än halva filten när vi sitter i soffan fast det var han som hade den först, värmer mina fötter mot hans kropp när jag fryser, låter alltid mig välja/ta först när vi äter, skjussar mig till macken när jag glömt köpa ciggaretter fast han redan krypit ner i sängen, låter mig stå i varmvattnet när vi duschar samtidigt, lånar ut hans sista par rena strumpor, tar emot mig när vi klättrar över staket eller halkar på isen. Min poäng är alltså att det inte behöver vara romantiskt med utstuderade planer, spex, event, presenter och komplimanger, utan små saker han antagligen inte ens tänker på själv, men som han gör spontant för att jag är honom kär helt enkelt.
Svar på tråden Hur visar din man/kvinna att han/hon älskar dig?