• allmänt

Hur visar din man/kvinna att han/hon älskar dig?

Dels så säger han det ofta, att hanälskar mig, skriver det i sms från jobbet, ringer ibland. Bjuder ut mig på dejt (resturang tex) har jag haft en tråkig dag kommer han hem med kinderägg (internskämt) lagar mat till mig, eller sitter bredvid och håller mig sällskap när jag lagar. Har jag händelsevis glömt att ge honom en puss när han kommer hem utbristerr han "jag har inte fått nån puss idag!" och så pussas vi en stund. Även när vi inte umgås med varandra här hemma så att säga, så söker vi kontakt och bekräftar den andres närvaro i hemmet iaf. En dask i rumpan när man går förbi, en slängkyss, eller bara "Calipsoooo!" - ja? "hej!" eller frågar vad jag gör. Men allra bäst tycker jag om när vi myser, och han smeker mig på kinden och kysser mig i pannan ochpå ögonlocken, det känns som en kyss på självaste själen :) Men allt det här händer ju inte varje dag, ofta sitter han och spelar och hör inte ens vad jag säger, men när han gör paus så brukar jag få en puss i förbifarten iaf, eller så berättar han om någonting som händer i spelet. Även om jag tycker det är fullkomligt ointressant så känns det ttrevligt att han involverar mig i det han gör.

• allmänt

Kom på mer lite fina gester jag uppskattar. Som att jaga nattfjärilar när vi skall sova, fast jag är den enda som tycker dom är störiga, delar med sig av mer än halva filten när vi sitter i soffan fast det var han som hade den först, värmer mina fötter mot hans kropp när jag fryser, låter alltid mig välja/ta först när vi äter, skjussar mig till macken när jag glömt köpa ciggaretter fast han redan krypit ner i sängen, låter mig stå i varmvattnet när vi duschar samtidigt, lånar ut hans sista par rena strumpor, tar emot mig när vi klättrar över staket eller halkar på isen. Min poäng är alltså att det inte behöver vara romantiskt med utstuderade planer, spex, event, presenter och komplimanger, utan små saker han antagligen inte ens tänker på själv, men som han gör spontant för att jag är honom kär helt enkelt.

Svar på tråden Hur visar din man/kvinna att han/hon älskar dig?