• bollanmollan

Finns mjölkfri välling i stora förpackningar?

Hej ärpå jakt efter mjölkfri välling i kartong som man kan köpa med vanlig välling, typ 30liter, finns det?

• Svar på tråden Finns mjölkfri välling i stora förpackningar?
  • bollanmollan

ok vad bra, ska ta o kolla det. var på bvc i dag men de sa inget tyvärr

• t0va
    Snart 3 barnsmamma skrev 2011-11-18 16:50:39 följande:
    Du kan be att få på recept. Kompisen fick vid ev mjölkallergi (FÖr att testa)
    men inte på välling va? Nu har vi jättedålig hjälp från allergimottagningen, men det enda vi får recept på är ersätting ingen välling. 

Men man kan göra egen istället det blir billigare.  
  • bollanmollan
    t0va skrev 2011-11-18 17:13:59 följande:
    men inte på välling va? Nu har vi jättedålig hjälp från allergimottagningen, men det enda vi får recept på är ersätting ingen välling. 

Men man kan göra egen istället det blir billigare.  
    Kan du någe bra enkelt recept?
  • huxflux

Vi gör välling på sinlac-grötpulver. Tar 17 gram till 2dl vatten och har ett par skopor mjölkfritt ersättningspulver i också.

• bollanmollan
    huxflux skrev 2011-11-18 17:30:38 följande:
    Vi gör välling på sinlac-grötpulver. Tar 17 gram till 2dl vatten och har ett par skopor mjölkfritt ersättningspulver i också.
    Hur många skopor ersättning? Blir de mätta? Han är 10 månader nu
  • lavendelblomma

hej
    tänkte bara tipsa om mjölkfri välling

blanda 200ml havremjölk med 2 msk gyllenmust ( dubbelkolla så att den ff är mjölkfri)

koka under vispning

om man vill ha den drickljummen fortare, så ta 100ml vätska till 2 msk pulver och koka under omrörning, dra ifrån plattan, späd den med resten av vätskan och häll på flask/mugg

• bollanmollan
    lavendelblomma skrev 2011-11-18 17:34:15 följande:
    hej
    tänkte bara tipsa om mjölkfri välling

blanda 200ml havremjölk med 2 msk gyllenmust ( dubbelkolla så att den ff är mjölkfri)

koka under vispning

om man vill ha den drickljummen fortare, så ta 100ml vätska till 2 msk pulver och koka under omrörning, dra ifrån plattan, späd den med resten av vätskan och häll på flask/mugg
    det lät enkeltGlad dum fråga vad är gyllenmust?
  • huxflux
    bollanmollan skrev 2011-11-18 17:31:56 följande:
    Hur många skopor ersättning? Blir de mätta? Han är 10 månader nu
    Min bebis är snart åtta månader och han håller sig mätt hela natten (nio timmar). Till natten sätter jag i sex eller sju skopor ersättning i dryga två dl vatten plus grötpulvret och sen skakar jag det rejält tillsammans med 5-6g olja. Om han får välling till lunch eller så så har jag i två skopor ersättningspulver och 17g grötpulver och då är han mätt i tre/fyra timmar på det.
  • huxflux
    huxflux skrev 2011-11-18 17:37:00 följande:
    Min bebis är snart åtta månader och han håller sig mätt hela natten (nio timmar). Till natten sätter jag i sex eller sju skopor ersättning i dryga två dl vatten plus grötpulvret och sen skakar jag det rejält tillsammans med 5-6g olja. Om han får välling till lunch eller så så har jag i två skopor ersättningspulver och 17g grötpulver och då är han mätt i tre/fyra timmar på det.
    17 g är 1/2 dl grötpulver, kan tilläggas. :)
Svar på tråden Finns mjölkfri välling i stora förpackningar?