När en förskola/skola börjar skicka ut tiggarbrev och KRAV på att man ska betala för presenter till personalen har det gått
FÖR långt enligt mig, helt klart!

Dom föräldrar som vill, kan och så önskar kan ge en symbolisk summa men då dessa tiggarbrev, oavsett om det är direkt från skolan eller en förälder som startat en sk insamling börjar ange summor som ts mfl skrivit om är det faktiskt oanständigt, personalen är inte oavlönad och ska vara glada om dom får något litet, men att sen gå och förvänta sig gåvor är helgalet.
Det finns i så fall väldigt många lågavlönade yrkesarbetande som skulle få gåvor.
Nej, får man en liten gåva så var glad, får man inte det så bör man inte bli ledsen för det, som någon här skrev att "förskolepersonalen dom ju tog hand om andras barn när föräldrarna inte gjorde det själv" jaa??! men det är ju deras självvalda yrke......
Har själv barn men har ej på förskola ännu men den dagen så kommer jag ge om jag känner att jag kan och vill men absolut inte pga något tiggarbrev eller krav som dyker upp- det kommer jag i så fall ignorera helt!
Och OT, dessutom verkar många inom förskolan ha mycket åsikter om när och om man överhuvudtaget ska ha sina barn hos dom som tex tråden av 15-tim barnen fick komma i mellandagarna, så då undrar jag om vissa av personalen ens förtjänar mina pengar eller presenter när man bara får höra att det snackas massa skit bakom föräldrarnas ryggar....