Inlägg från: Anonym (Varmannica) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varmannica)

Tempar ni er i rumpan som vuxen?

Snackade me en kompis i samma ålder som mig (25 år) i telefonen igår. Råkade komma in på samtalsämnet kring feber och jag nämnde att det är tillförlitligast att mäta i stjärten och jag alltid mätar därbak då jag är sjuk. Hon tyckte det var helkonstigt.

Någon här som mätar tempen i stjärten?

Jag kan inte förstå varför det skulle vara något fel i att en vuxen väljer att tempa sig själv i baken. Känns ju ändå inte alltför mkt.

• Svar på tråden Tempar ni er i rumpan som vuxen?
  • Anonym (Varmannica)
    Tuffs80 skrev 2011-11-20 16:08:23 följande:
    Självklart kan jag tempa mig i rumpan om det är den termometern jag får tag på. Ser inte riktigt problemet. Men det finns dom som har sådan rumpskräck att dom knappt kan torka sig i rumpan utan att använda halva pappersrullen. Då förstår jag att det kan vara svårt att använda en ändtermometer.
    Haha! Den va bra. Ja en del tycks ju ha någon form av enorm skräck för allt som har me stjärten att göra.
  • Anonym (Varmannica)

Oj vilket liv det blev kring detta. Det var lite oväntat. Men tydligen är rumpan mera känslig för det svenska folket än jag kunde ana. Jag tempar i rumpan för att jag fått lära mig att det ska vara ett av dom bättre mätställena plus att jag helt enkelt inte tycker det är obehagligt. What's the problem? Finns dom som stoppar in större saker än så i baken. :)

• Anonym (Varmannica)
    sextiotalist skrev 2011-11-22 10:40:16 följande:
    Dessutom är det så förbaskat enkelt med muntermometer, man ligger där i soffan och behöver bara stoppa in termometern i munnen, enkelt och så ser man på TV samtidigt. Hur enkelt som helst

Går bra att ta tempen i rumpan då man ligger i soffan me. Det brukar jag göra. Jag förstår om vissa tycker rumpan är obehagligt att ha nåt i. Men jag tycker det är lite festligt att det blir sånt ramaskri varje gång det diskuteras nåt med analen på ett forum.
  • Anonym (Varmannica)

Roligt med alla reaktioner man fick på denna tråd. Vissa verkar tycka det är förnedrande att ta den därbak, om det så bara är man själv som gör det. Jag har aldrig upplevt det obehagligt varesig som barn eller vuxen att ta tempen.

Svar på tråden Tempar ni er i rumpan som vuxen?