• storstadsidyll

Rapar ägg - vad kan det vara?

Hej!
    Idag strax efter lunch tid började jag att rapa ägg rapar. Dom smakar alltså ägg i munnen och luktar surt utanför.
    Men jag undrar vad det kan vara?
    Jag har inte ont i magen eller diarré, mår inte illa (inget av det ÄN iaf...) Har lite nervös/orolig känsla i magen men det kan också bero på rädslan för att bli magsjuk. Är nämligen jätterädd att bli spysjuk och smitta min 9 veckors bebis. FÅR INTE HÄNDA!!!
    Det enda jag ätit och druckit idag är 3 muggar kaffe med mjölk och nån macka med skinka, gurka och tomat.
    Har inte ätit ägg eller popcorn (som jag kan få äggsmak av) men igår åt jag ganska stor mängd chili och jordnötter. Någon som har nån idé?
    Finns det andra orsaker till äggrapar eller är det att vänta sig maginfluensa? Finns det något att göra för att få bort smaken i raparna?

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-20 17:59
    Just ja, jag har inte ont i magen som sagt men den känns typ "tom" samt att raparna är lite märkliga, dom är mer "ihåliga".

Kan det bero på nån mat? Jag har ätit väldigt nyttigt och noggrant en längre tid, men bra mat och bra tider. Men den här helgen har jag inte brytt mig utan ätit vad som fallit mig in samt druckit två cider.

• Svar på tråden Rapar ägg - vad kan det vara?
  • whitetrach86

jag blir rutten i magen lite till och från och får alltid äggrapar då... tror inte du behöver oroa dig

• Smulan 89

Jag kan få äggrapar av vissa saker jag äter. Har för mig att mariekex ger mig den effekten. Jätteknäppt.

• storstadsidyll
    Smulan 89 skrev 2011-11-20 18:04:46 följande:
    Jag kan få äggrapar av vissa saker jag äter. Har för mig att mariekex ger mig den effekten. Jätteknäppt.
    Hoppas det är samma för mig, men om det vore nötterna, kan det komma så sent som ca 16 timmar senare?
  • storstadsidyll

Inga fler idéer någon?

• LaFontaine

Magkatarr? Tomhetskänslan i magen och rapar känns väl  igen här när magkatarren är på gång. Jag  vet inte om mina rapar smakar ägg men de brukar smaka märkligt. 

Tre koppar kaffe och en macka under en dag gör ju inte heller saken bättre. 

• Maria740

Jätteäckligt!! Hade för en vecka sen och nästan kräktes för det var så usch. Bläää.

Jag tror det är magsjukan som orskar eller när den är on the way. Hatar det!! Vet att svaret är jättesent men iallfall. Kom du på hur du kunde få bort dom? Min son har nu och mår dåligt

• Anthony1978

Det är en sorts magsjuka har jag för mig, minns hur vidrigt det var när jag själv hade det, just raparna alltså.. men det är att kurera sig och bli frisk,  vila, vätska och näring

"Jag ogillar vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rättighet att säga det."
Svar på tråden Rapar ägg - vad kan det vara?