• MariaElionora

Vilken är Sveriges värsta stad?

Inspirerad av tråden om bästa staden så undrar jag vilken stad i Sverige ni tycker absolut sämst om?

Ni får vara hur subjektiva ni vill

• Svar på tråden Vilken är Sveriges värsta stad?
  • Äppelpaj80
    Mary Jo skrev 2011-11-21 10:37:32 följande:
    Håller verkligen med. Stockholm är så mycket mer än drottninggatan. Jag saknar alla fina parker som finns där,det har vi inte här uppe i Luleå. (jo,möjligtvis 2-3 parker mitt inne i stan men inte så fina som i sthlm. Långholmen och rålis var dom jag hann upptäcka när jag bodde där.) 

Vid rålis bodde jag tidigare, verkligen jättefint där. Ville dock inte bo i lägenhet när vi skulle ha barn så vi var tvungna att flytta en bit ut för att ha råd med hus.

Ofta blir folk som kommit och hälsat på förvånade när de är här eftersom de bara befunnit sig på centralstationen typ
    Många verkar ha samma fördommar om kommunerna utanför stockholm? Folk verkar tro att allt är betongförorter och getton? 
    Det finns skog, massvis med sjöar, åkermark och bondgårdar strax utanför citykärnan. Vi bor 2 mil utanför sthlm city och där är det tättbebyggt med villor, men går man 300 m bort så promenerar både hästar och kossor i hagar.

• Nice Girl Wrong Place
    Äppelpaj80 skrev 2011-11-21 10:31:50 följande:

Jag bor i Sthlms län och måste bara protestera lite.

Sthlm är inte centralstationen?!
    Jag blir så trött när jag hör folk säga att de aldrig skulle kunna bo i sthlm för att de besökt drottningatan och centralen. Jag hatar också centralstationen och drottningatan och vistas mindre än gärna där just på grund av alla människor.
    Sen jag flyttat utanför till förortsvilla tycker jag det är ännu jobbigare att vistas mitt i sthlm city. Men jag har bott i innerstaden och det är jättelugnt och fins bara man går några hundra meter och något annat håll.
    Det finns jättemånga parker inne i stan, vackra promenadstrål vid vattnet, jättefina kvarter där det inte kryllar av folk och villakvarter precis som i vilken annan stad som helst.

Stockholm är en av europas vackraste städer och förtjänar knappast att hamna på värsta stad  i sverige. Så det så.    

Bor inte i Stockholm men jag håller med. Är ofta där hos vänner och bekanta och jag minns faktiskt inte sist jag gick nerför Drottninggatan.
    Stockholm är vackert och mångfacetterat! 
  • LivL
    Soul Rebel skrev 2011-11-21 10:17:55 följande:

Jag utgår ifrån var jag tror att de flesta brott begås, Stockholm, Göteborg, Malmö?

Agree!

Visby är white trash, många arbetslösa, "det fiiiiinns inga jobb" säger folk och vägrar sen plugga (gratis!) på högskolan.
    Men Visby är också den enda stad jag bott i i Sverige, så jag kan inte rösta på så mycket annat.  
  • vaniljbullen
    fjonkan skrev 2011-11-21 08:36:08 följande:
    Falköping alla gånger. Har vunnit titeln Sveriges tråkigaste stad.....Där är inte bara tråkigt,det är ett tillhåll för knarkaffärer också tydligen. Står ofta om sådan i tidningen där. Jag har sällan känt mig så lycklig som när jag flyttade därifrån.
    Det är väl Sveriges ko-tätaste kommun också tror jag, och just nu är de med i ett snigel-projekt (EUnågontingnågonting). Jag gick på gymnasiet där och har således vänner där men jag tycker inte det är så illa även om det kanske är staden med störst partystämning.

På min förstaplats kommer Nässjö. Jag tänkte att det var lite mer roligt om man rörde sig inåt i stan och inte bara höll sig kring Pressbyrån på stationen, men, icke, den känns bara, tja, grå. Nödvändigt ont (eftersom det nu är en järnvägsknut). 
  • k a t t a
    Regnig måndag skrev 2011-11-21 01:44:39 följande:
    Kumla.
    Omöjligt att säga vilka som bor innanför murarna och har frigång eller vilka som bor utanför.
    HAHAHA!
  • tahira

Jag har inte varit i så många städer, men av de jag besökt skulle jag säga Helsingborg Kräks

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Videli
    Äppelpaj80 skrev 2011-11-21 10:31:50 följande:
    Jag bor i Sthlms län och måste bara protestera lite.

Sthlm är inte centralstationen?!
    Jag blir så trött när jag hör folk säga att de aldrig skulle kunna bo i sthlm för att de besökt drottningatan och centralen. Jag hatar också centralstationen och drottningatan och vistas mindre än gärna där just på grund av alla människor.
    Sen jag flyttat utanför till förortsvilla tycker jag det är ännu jobbigare att vistas mitt i sthlm city. Men jag har bott i innerstaden och det är jättelugnt och fins bara man går några hundra meter och något annat håll.
    Det finns jättemånga parker inne i stan, vackra promenadstrål vid vattnet, jättefina kvarter där det inte kryllar av folk och villakvarter precis som i vilken annan stad som helst.

Stockholm är en av europas vackraste städer och förtjänar knappast att hamna på värsta stad  i sverige. Så det så.    
    Bönderna tror att det är Sthlm... 
  • Genghis

Tomelilla. har aldrig sett maken till tråkig håla full av bönder.

• Genghis
    Karriis skrev 2011-11-20 20:09:11 följande:
    Boden.
    Känner att det inte ens behövs någon förklaring.
    Jag tar tillbaka mitt tidigare inlägg och håller med.
  • MrsLondon
    ejm skrev 2011-11-21 10:43:55 följande:
    Håller med fullständigt! Blir deprimerad varje gång jag åker dit. Tomma hus, igenbommade hus och endast ett fåtal affärer. Det ligger egentligen väldigt fint, så detta gör det ännu mer tragiskt!
    Kramfors SUGER!!  SÅ glad att jag flyttade därifrån!
Svar på tråden Vilken är Sveriges värsta stad?