• MariaElionora

Vilken är Sveriges värsta stad?

Inspirerad av tråden om bästa staden så undrar jag vilken stad i Sverige ni tycker absolut sämst om?

Ni får vara hur subjektiva ni vill

• Svar på tråden Vilken är Sveriges värsta stad?
  • FamilyGay

Boden. Finns inget charmigt med den staden. De som jag känner som kommer därifrån har alla flyttat hemmifrån supertidig. Säger en hel del tycker jag.

• camave

Efter att för första gången besökt Uppsla idag måste jag säga just Uppsala

Så himla mycket folk ,bilar   och jag tror aldrig jag sätt så många cyklister på en och samma gång ...

Dessutom stressade alla fram som tokar!!!  

Felicia och Albin, mina underbara små....
  • Familjeliivsfinastenick

Kramfors. Har inte sett så mycket av själva staden men make till fult risigt område har jag aldrig sett tidigare.

• Fluffskalle
    överanalysera skrev 2011-11-21 15:20:18 följande:
    Skellefteå är som någon mer sa här inne den värsta staden i Sverige. Inavlad och trångsynt. Befolkningen ser ner på alla som är annorlunda på minsta lilla sätt.

Sen är även arvidsjaur, kiruna, boden, piteå, lycksele, dorotea och andra liknande skitställen i norrland kräkframkallade. 
    överanalysera skrev 2011-11-21 15:25:31 följande:
    Kom på fler dåliga äckelstäder: oxelösund, örnsköldsvik, härnösand
    Haha älskar dessa samhällen och städer. Håller inte alls med dig även om det finns få sådana trångsynta individer där.

Jag ogillar verkligen Göteborg (där jag bor). Har aldrig varit mer om en stad där jag upplevt så mycket våld, knark och mord som här (och ja, jag talar om folk jag känner som avlidit). Mår psykiskt dåligt av att bo här. En vacker stad är det dock.
  • La Lola

Stockholm.

(Jo, jag har varit där många gånger eftersom min släkt kommer därifrån.)

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Bellans mamma
    överanalysera skrev 2011-11-21 15:25:31 följande:
    Kom på fler dåliga äckelstäder: oxelösund, örnsköldsvik, härnösand
    blåbär02 skrev 2011-11-21 15:48:42 följande:
    Kan nog hålla med dig lite. Är ifrån huvudstaden och bor nu i Härnösand och jag tycker också att det är så inavlat och framförallt trångsynt här... synd.
    Hm kan nog inte hålla med om det vissa är trångsynta absolut men så är det nog över allt. Stockholm är en vacker stad men dess befolkning är ofta minst lika trångsynta som folk på "landet" som i hos vissa s-holmare är allt utanför slussarna... Och jag måste nog säga att dom jag stött på som varit snobbigast är infödda stockholmare..
  • La Lola
    Argo skrev 2011-11-20 22:50:11 följande:
    Skellefteå.

Så inavlad att staden till och med fått en sjukdom som uppstår pga inavel uppkallad efter sig.

En introvert och arrogant stad med en grandios självbild. Ett totalt misslyckande.
    Vad är det för sjukdom?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Äppelpaj80
    EvelinasSyster skrev 2011-11-21 14:13:41 följande:
    Haha nej påstod jag att Sthlm var centralen?  Det är en del av Sthlm och jag gillar den inte. Jag gillar heller inte Sthlms centrum, jag gillar inte djurgården, jag gillar inte någon av delarna jag varit på i Sthlm. Jag nämnde centralen för att det är dit jag kommer först när jag anländer till den där gudsförgätna staden

Stället jag varit på som ligger närmast Sthlm som jag avgudar är Nynäshamn, men det räknas ju knappast som Stockholm

Men det är ju tur att det är så många andra som vill bo i Stockholm så jag slipper      

Gillar du inte ens djurgården? Vad finns det att ogilla där? 
  • holy shit

Det bor ju en majoritet inflyttade lantisar i Stockholm. Dessa tenderar att lida av svåra mindervärdeskomplex, bor alltid på Söder eller Vasastan och hejar alltid på Bajen för det "hör till va". Jeez.

• Äppelpaj80
    Videli skrev 2011-11-21 14:16:58 följande:
    Den otrevliga "Sthlmsbor" är de som flyttat dit. Genuina Sthlmare är inte otrevlig. 
    De värsta är skåningarna som flyttat till sthlm, dom blir sååå dryga och helt plötsligt har dom ingen skånedialekt kvar heller. 

Nu har väl du liite fördommar va.
    Visst kan det säkert stämma till viss del. Jag tror många "unga" som flyttar hit tror de är skituffa för att de börjar hänga på stureplan osv. Men de är ju inte presentativa för den stora massan.

Skåningar generellt är väl rätt dryga förresten?

Svar på tråden Vilken är Sveriges värsta stad?