• Angeliic

Tips på billig & BRA hundmat??

Vi har en schäfergrabb på 3 år som vi har lite besvär med gällande mat. Hans mage blir ganska dålig på olika sorters foder. Vi har testat tre olika torrfoder med tre olika resultat. 

Först hade vi Royal Canin schäfer. Detta har hans mage varit absolut bäst med och håller sig jämn och fin i hullet. Men då en sådan stor påse kostar 650:- (iallafall i djurbutikerna i min kommun) så är det väldigt mycket för vår redan ansträngda ekonomi.

Därefter testade vi Friskies. Detta älskade han, men inte hans mage. Man märkte att han inte tog upp mycket näring av fodret och bajsade mycket mer och mer löst.

Då testade vi Pedigree - som vi har nu. Det äter han, men inte med någon riktig aptit och magen är väl fortfarande sisådär.

Skulle mer än gärna vilja ge han Royal Canin - det är verkligen superbra foder, men som sagt - pengarna tryter. Han behöver ju en säck i månaden.

Har inte testat hundmat på burk, hört att det inte är bra för hundar  - inte så jätteinsatt om sådant foder faktiskt.
    Så nu tar jag gärna emot tips på bra foder - men ändå till en bra peng  

• Svar på tråden Tips på billig & BRA hundmat??
  • MissLavinia

Hej!

Vi använder Mästers hundfoder, det enda som vår hund mått bra av. Mkt bra pris också. Försöker lägga in en länk men det går banne mig inte!

Men kolla på spannfod.se/masters

• Angeliic
    MissLavinia skrev 2011-11-20 21:30:28 följande:
    Hej!

Vi använder Mästers hundfoder, det enda som vår hund mått bra av. Mkt bra pris också. Försöker lägga in en länk men det går banne mig inte!

Men kolla på spannfod.se/masters
    Ska kolla upp detta! Tack för tipset!
  • Vitamin

Doggys hundmat har bra kvalitet till riktigt bra pris. Dessutom svenskproducerat, vilekt jag tycker är ett plus.

• sheena82

Hej! Jag köper Doggy proffessional extra aktiv till min hund, han åt tidigare rc men som du säger så blir det svindyrt... Han äter samma mängd av doggy-fodret och är fin och blank i pälsen och i fint hull. 18kg på Granngården kostar 369:-. Finns även på bla ICA Maxi i 12 kilos säckar. Har en stor hund (dobermann/rottis) så det går en del foder.

• Vissla

Min unghund äter tello, ett jätte bra svenskt foder.
    Funkar så bra att vi ska fasa över våran vuxna hund som äter eukanuba på det så fort lilltjejen börjar med vuxenmat

• Angeliic

Härligt med så många tips! Tack!

Vissla skrev 2011-11-20 21:36:15 följande:
    Min unghund äter tello, ett jätte bra svenskt foder.
    Funkar så bra att vi ska fasa över våran vuxna hund som äter eukanuba på det så fort lilltjejen börjar med vuxenmat
     Vart finns Tello? Djurbutiker eller kan de hittas i vanliga matbutiker också?
  • Vissla
    Angeliic skrev 2011-11-20 21:43:55 följande:
    Härligt med så många tips! Tack! Vart finns Tello? Djurbutiker eller kan de hittas i vanliga matbutiker också?
    Nej man får beställa från nätet, foderbilen.se beställer jag ifrån. Sååå mycket smidigare än att konka hem en 15kg säck själv
  • Angeliic
    Vissla skrev 2011-11-20 21:45:28 följande:
    Nej man får beställa från nätet, foderbilen.se beställer jag ifrån. Sååå mycket smidigare än att konka hem en 15kg säck själv
    Oh smidigt! Tack för tipset!
Svar på tråden Tips på billig & BRA hundmat??