• galojj

När var erat barn 1 meter långt?

Ja, som rubriken lyder...Hur gammalt var ert barn när det var 1 meter långt?

• Svar på tråden När var erat barn 1 meter långt?
  • knäppisen
    galojj skrev 2011-11-21 17:03:35 följande:
    Flickor eller pojkar?
    Har du fått höra något av bvc eller liknande om deras längd? 
    Dottern var 4 år och har alltid följt sin egen kurva så det är ingen som sagt något om det.

Sonen var dryga 5 år. Han följer inte sin egen kurva utan trillar ner ett snäpp varje år så nu utreds det om han har tillväxthormonbrist. 
  • Allimac 2004

Min dotter var 100 cm på 5 års kontrollen, 110 cm på 5½ års och 117 på 6 års kontrollen så det kan komma riktiga tillväxt spurter

• cosinus
    galojj skrev 2011-11-21 17:03:35 följande:
    Flickor eller pojkar?
    Har du fått höra något av bvc eller liknande om deras längd? 
    Inte mig du frågade men jag kan säga att dottern som var 98 cm vid 4 år aldrig haft några anmärkningar från BVC.

Lillsonen som bara är 93 cm lång och drygt 12 kg vid 3.5 år har varit genom både Barnmottagningen för test av gluten och sköldkörtelnivåer samt via dietist för en kostregistrering men jag tror mestadels de varit oroliga för hans vikt. Längden ligger med nöd och näppe inom felmarginalen för att vi föräldrar är rätt korta (eller framförallt pappan, jag är normallång).
  • Makka Pakka

Vet ej när han nådde just 1 m, men vid 2,5-års kontrollen så var han 101 cm. Så strax innan det..

3 år nu och 106,5 cm. 

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • galojj
    cosinus skrev 2011-11-21 20:46:14 följande:
    Inte mig du frågade men jag kan säga att dottern som var 98 cm vid 4 år aldrig haft några anmärkningar från BVC.

Lillsonen som bara är 93 cm lång och drygt 12 kg vid 3.5 år har varit genom både Barnmottagningen för test av gluten och sköldkörtelnivåer samt via dietist för en kostregistrering men jag tror mestadels de varit oroliga för hans vikt. Längden ligger med nöd och näppe inom felmarginalen för att vi föräldrar är rätt korta (eller framförallt pappan, jag är normallång).

Tack för svar!
    Vid 4 år var min grabb 93cm lång, men vägde ju 15 kg då...men, dom verkar ju somsagt reagera på hans storlek ändå!
    Visade det att det skulle vara något "fel" på din son då?    
  • cosinus
    galojj skrev 2011-11-21 20:53:55 följande:
    Tack för svar!
    Vid 4 år var min grabb 93cm lång, men vägde ju 15 kg då...men, dom verkar ju somsagt reagera på hans storlek ändå!
    Visade det att det skulle vara något "fel" på din son då?    
    Näpp allt är normalt som de testat för.
  • Blåbärssaft

Sonen är en meter nu. Han fyllde tre i augusti i år.

• galojj
    knäppisen skrev 2011-11-21 20:35:17 följande:
    Dottern var 4 år och har alltid följt sin egen kurva så det är ingen som sagt något om det.

Sonen var dryga 5 år. Han följer inte sin egen kurva utan trillar ner ett snäpp varje år så nu utreds det om han har tillväxthormonbrist. 

Okej, har han trillat ner mycket på kurvan? Vart på bvcs kurva började han?
  • galojj
    cosinus skrev 2011-11-21 21:10:38 följande:
    Näpp allt är normalt som de testat för.

Skönt det! 
    Räätt vad det är växer dom väll en massa...som någon skrev här tidigare! 
Svar på tråden När var erat barn 1 meter långt?