• Renesme

Hälp att välja ersättning

Tror du bör testa mjölkfritt. BLev bättre för oss och vår lilla flicka hade också bara hård mage och kräkte.tipsar om pepticate då nutramigen är stoppande.

• Renesme
    Cloudberry skrev 2011-11-24 14:30:50 följande:
    Nej det är det inte.

Eksem, hosta, rosslig andning, vattning diarré+ gasig och kräkningar är vanliga symtom vid mjölkallergi.
    Jag tycker du ska sluta sprida okunskap, det är farligt!

Mjölkproteinallergi kan visa sig på FLERA olika sätt. Du kan ha magbesvär, du kan ha hudbesvär, du kan få luftvägsbesvär osv..  Du behöver inte ha symptom från alla grupperna.

Även om Nan Ha fungerar bättre för ts så skulle jag inte vilja påstå att det nödvändigtvis är rätt sort. Det ska inte behövas lactulos för en sån liten mage för att fungera. Speciellt INTE när det är en ersättning som innehåller både laktos och vassle = lösande. Att det dessutom är en ersättning för att minska allergirisker är ju ytterligare ett tecken på att någon känslighet verkar finnas.

Det är vanligt med mjölkallergi hos så små, då är det viktigt att dom får rätt mat och inte utsätter den lilla magen för det som stör. I dom flesta fall växer det ju faktiskt bort!

Ingen har sagt att det är mjölkallergi. Men din okunskap där du propsar på att barnet har fel symtom är farlig.
  • Renesme
    Cloudberry skrev 2011-11-24 16:02:05 följande:
    Jag skrev inte att man var tvungen att ha alla symtom samtidigt, däremot skrev du samma symtom som jag nyss skrev

Du skrev att mjölkfri ersättning var onödigt i ts fall. Vad baserar du det på? För barnet uppvisar ju symptom..
  • Renesme
    Cloudberry skrev 2011-11-24 23:40:30 följande:
    Alla barn som får ersättning får hård eller lös mage+gas. Betyder det att all modersmjölksersättning är fel och farligt? Ska alla som inte ammas hoppa direkt till mjölkfritt?
    Avföringen blir i regel hårdare hos ersättningsbarn än hos bröstmjölkbarn. Det stämmer. Men det är en enorm skillnad på lite hårdare och på att använda de mängder laktulos ts gör och ändå bajsar barnet så sällan. Om detta nu varit mer regel än undantag, tror du inte att alla tillverkare hade tillsatt laktulos då? Eller skrivit en notis om att mnan bör köpa det till?

Var ligger din erfarenhet i ämnet eller baseras det helt på dina egna tankar?
Svar på tråden Hälp att välja ersättning