Inlägg från: Rabarbapuppa |Visa alla inlägg
  • Rabarbapuppa

Fyrhjulsdrift eller framhjulsdrift?

Magnux skrev 2011-12-12 08:59:17 följande:
    Det behöver faktiskt inte skilja mycket i bränsleförbrukning mellan två- och fyrhjulsdrift om motorvalet är detsamma. Något högre pris och lite dyrare service får man räkna med.

Välj i första hand ett etablerat fyrhjulsdriftsmärke, som Subaru eller Mitsubishi.
    Audi har du inte funderat på då?
  • Rabarbapuppa
    LoLs pappa skrev 2011-12-19 23:41:49 följande:
    Då spelar det ingen roll om VV har gjort sitt, bara åka.

Amen to that!

/f.d. A6/S6-förare
  • Rabarbapuppa
    Ulf Harrys Farsa skrev 2011-12-20 10:10:22 följande:
    Min är bara 4 hjulsdriven när den tycker det behövs, annars bakhjulsdriven (MB 4-matic) min är ju ett par år så det tar nån sekund innan framhjulen kopplar in, men jag har provkört nya 4-matics och där är bilens reaktionstid skrämmande snabb. I min bil hinner man få lite bakvagnskast men det är bara att gasa på så ställer den upp sig som på räls.
    Jag tror min Passat (4Motion) är i grunden framhjulsdriven. Den har Haldex. Ruggigt snabb iaf, för jag upplever den som helt fyrhjulsdriven, speciellt på vinterunderlag etc.

/Puppa 
  • Rabarbapuppa
    LoLs pappa skrev 2011-12-20 19:41:51 följande:
    Hm, en A6'a 2,6Q, en s6 2.2tq och en A62.7BtQ preppad till 330ca
    Då var det kul på vintrarna
    Nu testar vi Passat 4-motion, 2.0 Tdi, men lite skeptiskt, det XC X0 som jag har åkt har defenitift ej varit lika bra som en A6q.
    Men vi ger det en chans
    Och ja både XC och 4-motion är Haldex, driver standard på fram, bak greppar in vid sladd, spinn.

//
    Kör Passat Variant, V6 4Motion DSG. Inte ett dugg skeptisk.
    Körde S6 Plus 97'a, V8 326 hk, manuell. Fick träningsverk i munnen av allt smajlande bakom ratten.
  • Rabarbapuppa
    Magnux skrev 2011-12-22 10:01:55 följande:
    Dom har förlorat två världskrig på raken.

Vad är det för jävla dumheter?

Du kör bilar från "krigvinnarnationer" då eller? Grattis till Austin och Chrysler.
  • Rabarbapuppa
    Ulf Harrys Farsa skrev 2011-12-22 10:33:30 följande:
    Många tror ju att man kan likställa en Volvo V70 med en stor BMW touring eller en E-klass kombi, men det tyder bara på att dom aldrig suttit i och ännu mindre kört en BMW, Audi eller Mercedes.
    Precis, var det inte tanken med nya 9-5, att den skulle slåss i samma kategori som de tyska vagnarna? Pffffftt!
Svar på tråden Fyrhjulsdrift eller framhjulsdrift?