• Anonym

    Hur ofta har ni sex?

    Vi fick vårt första barn för nio månader sedan, och sambon tycker vi har alldeles för lite sex just nu. Vi får till det ca 3-4 gånger i månaden, alltså nästan en gång i veckan. Jag tycker det räcker, för ofta är man för trött, man blir störd av en bebis som vaknar stup i kvarten eller så är det annat som ska fixas på kvällstid när barnet somnat.
    Men ni andra småbarnsföräldrar, hur ofta har ni sex?

  • Svar på tråden Hur ofta har ni sex?
  • Anonym

    Jag och min kille har inga barn och vi har sex typ 3-4 ggr i månaden. Varför måste ni ha sex oftare då? Förklara för din sambo hur kvinnor fungerar efter en förlossning och flera månader efteråt! Eller ge honom en bok så han kan läsa på lite och köp en lösfitta till honom lr nåt.

  • whitetrach86

    2-3 ggr i veckan.
    men varför bara ha sex på kvällen?

    Vakna 30min tidigare, så fort man kommer hem från jobbet, vid varje tillfälle barnet sover..  allt som "måste" göras kan faktiskt vänta 20-30 minuter.. eller ännu kortare tid om man bara vill ha sig en snabbis Tungan ute 

  • Anonym (Älskar)

    Vi har sex 5 ggr i veckan minst! Älskar att ha sex med min man..

  • Lina 01

    Vet inte exakt men ungefär var tredje till var fjärde dag. Ibland en hel vecka i mellan,men då tar vi igen det dubbelt upp

  • Anonym
    Anonym skrev 2011-11-21 19:39:54 följande:
    Jag och min kille har inga barn och vi har sex typ 3-4 ggr i månaden. Varför måste ni ha sex oftare då? Förklara för din sambo hur kvinnor fungerar efter en förlossning och flera månader efteråt! Eller ge honom en bok så han kan läsa på lite och köp en lösfitta till honom lr nåt.
    Jag vet inte, han vill ha det oftare i alla fall. Han tycker det är det viktigaste i ett förhållande och skulle helst ha det flera gånger i veckan.
  • Anonym
    whitetrach86 skrev 2011-11-21 19:43:08 följande:
    2-3 ggr i veckan.
    men varför bara ha sex på kvällen?

    Vakna 30min tidigare, så fort man kommer hem från jobbet, vid varje tillfälle barnet sover..  allt som "måste" göras kan faktiskt vänta 20-30 minuter.. eller ännu kortare tid om man bara vill ha sig en snabbis Tungan ute 
    Ingen av oss vill vakna tidigare då han stiger upp redan 05.30.... och efter jobbet är ju barnet vaket, det ska fixas middag osv. Han är ju inte hemma dagtid så att göra det när barnet sover går ju inte (förutom på kvällen). Ja, vissa saker kan säkert vänt, men då var det det där med orkan. Har man inte sovit en hel natt på över nio månader så har man inte mycket energi över, och jag behöver då känna mig fräsch för att kunna ha sex.
  • Anonym

    Efter att vi fick våran son för ett år sedan så har vi väll haft sex 1gång var 3 månad typ

  • ollebulle86

    Nu har vi inte småbarn, men vi har min son som är fem och jag väntar nr två.
    Vi har nästan bara sex när sonen är hos sin pappa (varannan helg). Oftast orkar jag inte på kvällen när sonen väl somnat eller så sitter sambon vid datorn och då är det tydligen viktigare så då hinner jag somna innan han är klar.
    Innan jag blev gravid hade vi sex flera gånger i veckan, bortsett från veckan jag hade mens.

  • Anonym

    Vi har en 3 åring + att jag är gravid nu. Vi har väl sex en gång i veckan, i bland mer och i bland mindre. Nu  i slutet av graviditeten har de bara blivit 3-2 gånger i månaden då man inte känner sej allt för sexig just nu.

    Är man trött och sover dåligt så är lust de sista man har. Om din sambo vill ha mer sex så kanske han kan ta hand om lillan/lillen om nätterna  när han/hon vaknar så du får sova mer och kanske åter få lite kraft och lust. Han kanske kan fixa med middan och duka av och även natta barnet så du får vara i fred ett tag. Avlastning är vägen till mer sex, i alla fall när de gäller mej ;)

Svar på tråden Hur ofta har ni sex?