• Ior80

Panelgardin fortfarande mode?

Någon modeguru :) som vet om det kommer vara panelgardiner som gäller framöver? Vi ska snart flytta till ett hus, och vet inte om det blir panelgardiner eller inte. Har hört att det kommer bli mer tyg igen, kuddar, filtar m.m.?

• Svar på tråden Panelgardin fortfarande mode?
  • therre

ja, panellängder är fortfarande inne. men jag tycker absolut att man ska komplettera med andra tyger i kuddar, mattor, plädar mm. annars blir det rätt tomt.

• Monsa

Tror med på lite mer "vanliga gardiner",jag har bytt lite nu, tröttnade på att ha överallt så nu har vi bara i köket Gör som du själv känner och vad du tycker är snyggt, tror det är lite mer ombonat som gäller

• therre

ja, har man stora fönster är det INTE snyggt med panellängder. då ser det enbart tomt ut.

• Ior80

Ja, det är inte lätt...känner också att man börjar bli lite trött på panellängder : ) Men det är klart att det är stilrent, ska kolla runt lite... ha en bra dag!

• April05

Stilrent är det, jag provade det i mitt sovrum, jättesnyggt trodde jag...när jag var klar backade och synade jag..och tyckte det såg ut som löparna på altaret i en kyrka, eller det som prästen har runt halsen i olika färger, vad det nu heter...slet ner det och kan inte med panellängder, tyvärr kanske man ska säga för det kan vara väldigt snyggt hos andra men opersonligt tycker jag. men det är JAG som tycker.

• Palsternacka

Ett tips är ju att ha dubbla gardinstänger, då kan man ha två gardiner "omlott" så att det blir mer tyg och bredare liksom. Vi har panelgardiner i stora fönster, men då har vi ett par längder mitt i fönstret också. Det är jättesnyggt, bra insynsskydd och jag gillar att de är tunna och ljusa så att solljuset ändå kommer in. Men att bara ha en längd på varje sida om ett stort fönster kan nog se tomt ut.

• Sunflower

Jag har ganska smala fönster och vill ha min utsikt (eftersom vi ser flera mil ), så det blev panellängder hos mig. Men jag har hängt dem två och två (en vit och en blå), och det ser inte så kalt ut.

• Nallemajatjejen

Hoppas verkligen det håller i sig läääääänge.
    Jag älskar dem! Det är så enkelt att variera sig med olika färger och så.
    Burkar alltid ha dubbla. Alltså två på varje sida och så använder jag speciella panelupphängningsannordningar (eget påhittat krångligt ord för att jag inte vet vad det heter) så att man kan hänga den ena framför den andra och sedan justera dem lite hur man vill

• Bersson

Jag tror det är inne fortfarande, för det är mest panellängder jag hittar i affärerna. Börjar tröttna lite, men de får hänga med ett tag till.

• Bebistokig

Man kan ju kombinera paneler med raka kappor bakom. Då blir det mer fyllt i fönstren. Det bästa med paneler är ju att det blir så billigt. tänk tidigare när man köpte 5 meter tyg till varje fönster, nu räcker ju 2,5 m. Perfekt! Kan man byta ofta!

Svar på tråden Panelgardin fortfarande mode?